Informare de presă Ministerul Mediului

Interzicerea cu data de 1 iulie 2018, a introducerii pe piața națională a pungilor de transport din plastic subțire (cu grosimea peretelui mai mică de 50 de microni) și foarte subțire cu mâner (cu grosimea peretelui mai mică de 15 microni), precum și interzicerea de la comercializare, începând cu data de 1 ianuarie 2019, a pungilor de transport din plastic subțire și foarte subțire cu mâner

La inițiativa Ministerului Mediului, Guvernul României a aprobat în ședința de ieri, 5 octombrie, proiectul de lege privind modificarea și completarea Legii  nr. 249/2015 privind modalitatea de gestionare a ambalajelor și a deșeurilor de ambalaje.

Actul normativ transpune prevederile Directivei (UE) 2015/720, iar România, ca orice alt Stat Membru, avea termen de transpunere a acesteia până la data de 27 noiembrie 2016. Astfel, pentru conformarea cu prevederile acesteia, și anume reducerea consumului de pungi de transport din plastic subțire, România va interzice, începând cu data de 1 iulie 2018, introducerea pe piața națională a pungilor de transport din plastic subțire (cu grosimea peretelui mai mică de 50 de microni) și foarte subțire cu mâner (cu grosimea peretelui mai mică de 15 microni). De asemenea, începând cu data de 1 ianuarie 2019 se va interzice și comercializarea pungilor de transport din plastic subțire și foarte subțire cu mâner.

Menționăm că pungile de transport din plastic subțire și foarte subțire fără mâner nu fac obiectul interzicerii comercializării sau introducerii pe piața națională.

Operatorii economici care comercializează pungi de transport din plastic, cu excepția pungilor de transport din plastic foarte subțire, sunt obligaţi să comercializeze numai pungi de transport din plastic care respectă cerinţele esenţiale privind caracterul reutilizabil al unui ambalaj, astfel încât acestea să corespundă unor reutilizări multiple.

De asemenea, proiectul de act normativ stipulează că, începând cu data de 27 mai 2018, Ministerul Mediului va raporta situația cu privire la consumul anual de pungi de transport din plastic subțire atunci când furnizează către Comisia Europeană date privind gestionarea ambalajelor și a deșeurilor de ambalaje.

Totodată, autoritatea publică centrală pentru protecția mediului asigură preluarea, prin ordin al ministrului mediului, în termen de 120 de zile de la publicarea, în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, a actului de punere în aplicare adoptat de Comisia Europeană care stabilește specificațiile etichetelor sau ale marcajelor menite să asigure recunoașterea la nivelul Uniunii a pungilor de transport din plastic biodegradabile și compostabile.

Precizăm că, și în România, nivelul actual al consumului de pungi de transport din plastic creează cantități ridicate de deșeuri, care conduc la poluarea mediului și agravează problema deșeurilor abandonate inclusiv în corpurile de apă, amenințând biodiversitatea ecosistemelor acvatice.

 

DIRECȚIA DE COMUNICARE, TRANSARENȚĂ ȘI IT



Comunicat publicat de: #centruldepresa (click pentru a vizualiza profilul)

Alte comunicate publicate de #centruldepresa

Orange România - cea mai rapidă rețea mobilă din țară conform rezultatelor comparative Speedtest Intelligence® by Ookla®

Performanţele Orange şi titulatura de „Cea mai rapidă reţea mobilă din România” au fost confirmate de rezultatele Speedtest by Ookla ca urmare a testelor realizate…

Jean RICHARD DE LATOUR a fost numit CEO al Carrefour România începând cu 1 august

Carrefour anunță numirea lui Jean RICHARD DE LATOUR în funcția de CEO al Carrefour România, începând cu luna august a acestui an. Anterior acestei poziții,…

Proiectul MNIT Share se deschide publicului larg

• Proiectul MNIT Share își propune promovarea a două dintre cele mai valoroase colecții românești din patrimoniul MNIT: Fondul personal documentar ”Alexandru Lapedatu” şi Colecția…

Carrefour lansează „Act for Food”, program mondial prin care își accelerează planul de tranziție alimentară

Grupul Carrefour lansează în România programul „Act for Food, acțiuni concrete pentru ca tu să mănânci mai bine”, susţinând astfel obiectivul său de a deveni…

Cele mai puternice 100 de branduri româneşti în 2018

București, 12 septembrie 2018. Campionul celor mai puternice branduri româneşti în 2018 este Borsec, care se menține și anul acesta în fruntea clasamentului realizat de…
Vezi profilul #centruldepresa