Ana Maria Mihăescu, fost manager regional IFC: „Gradul de sustenabilitate al unei companii este direct conectat cu gradul de educație a tuturor angajaților”

Într-o companie, sustenabilitatea este direct proporțională cu gradul de educație a tuturor angajaților, consideră Ana Maria Mihăescu, fost manager regional IFC, divizia de investiţii a Băncii Mondiale și membru independent în consiliile de administrație ale mai multor companii, precum Raif¬feisen Bank Ro¬mânia și MedLife.

Este unul dintre cei mai experimentați manageri români din sectorul bancar, fiind, totodată, o voce importantă în susținerea aplicării conceptelor de guvernanță corporativă și sustenabilitate.

 

Tot ceea ce este sustenabil este profitabil, dar nu tot ceea ce este profitabil poate fi și sustenabil. Cel mai simplu să explic este pentru zona de resurse naturale. Dacă le exploatezi într-un mod în care nu ții cont și de mediul înconjurător, până la urmă acest lucru ajunge să fie contraproductiv, se întoarce împotriva ta, și sunt exemple în istorie”, a spus Ana Maria Mihăescu în cadrul emisiunii „Afaceri pentru Viitor”, realizată de Ambasada Sustenabilității în România, proiect care aduce față în față cei mai importanți lideri ai mediului de afaceri și cele mai importante teme privind dezvoltarea sustenabilă.

 

În același timp, necesitatea integrării educației în ceea ce privește sustenabilitatea în mediul antreprenorial este foarte mare.

 

„Educația trebuie să înceapă de la micii antreprenori, pentru că ei vor fi expuși celui mai mare risc. Marile societăți dacă se vor preface doar că sunt <green> vor avea suficiente provizioane ca să răspundă la niște pierderi temporare și ele se pot adapta foarte rapid, sunt destul de agile. Societățile mici însă, care sunt mai agile decât cele mari, nu au resurse și, cu cât le ajutăm mai devreme, cu cât le spunem de aceste lucruri […], vor exista măsuri care vor avea un efect drastic asupra bunăstării populației”, adaugă fostul manager regional IFC.

 

În opinia sa, managerii din corporații și angajați ar trebui să aibă loc un dialog constant privind starea de spirit, optimismul și loialitatea echipei față de companie, și, în urma evaluării acestor indicatorii, ar trebui aplicate măsuri pentru ca angajații să își recapete motivația. „O echipă fără optimism și fără atracția locului de muncă este o piatră pe care o duci și care în timp îți afectează sustenabilitatea și profitabilitatea”, spune Ana Maria Mihăescu.

 

Așadar, abordarea sustenabilă este benefică atât pentru companie, cât și pentru bunăstarea angajaților și pentru mediul înconjurător

 

Emisiunea integrală poate fi urmărită aici.

 

Despre Ambasada Sustenabilității

 

Ambasada Sustenabilității promovează modelul economic în care companiile, prin parteneriate, pot rezolva probleme sociale și de mediu fără a sacrifica eficiența economică (profitul).

 

Ambasada este o inițiativă nonprofit, privată și apolitică.

 

Lansată oficial în 2018, organizația aduce laolaltă companiile responsabile și ONG-urile implicate pentru ca împreună să contribuim la apropierea momentului în care românii trăiesc într-un mediu sănătos, o societate echitabilă și prosperă.

 

Website: https://ambasadasustenabilitatii.ro/

Facebook: https://www.facebook.com/AmbasadaSustenabilitatiiInRomania

LinkedIN: https://www.linkedin.com/company/ambasada-sustenabilitatii-in-romania/

YouTube: https://bit.ly/YouTubeASR



Comunicat publicat de: #centruldepresa (click pentru a vizualiza profilul)

Alte comunicate publicate de #centruldepresa

Batman vine în noiembrie la Warner TV!

Două producții din trilogia „The Dark Knight” regizată de Christopher Nolan, cu actorul Christian Bale în rol principal, vor fi difuzate de Warner TV, în…

Hili Properties plc listează la bursă 185 de milioane de acțiuni

Pe 4 noiembrie, Hili Properties plc, divizia de imobiliare a grupului Hili Ventures din Malta, lansează o ofertă publică inițială de peste 185 de milioane…

Nou record pe piața muncii: Numărul de joburi disponibile în primele 10 luni ale acestui an a depășit totalul locurilor de muncă scoase la bătaie pe întreg parcursul anului trecut

Anul acesta a fost, cu siguranță, unul al revenirii pentru piața muncii, depășind orice fel de așteptări. Doar în primele 10 luni din 2021 au…

Zilele Biz, Ediția aniversară 20 de ani

Primul și cel mai puternic festival de B2B din România

Zilele Biz, Ediția aniversară 20 de ani

Primul și cel mai puternic festival de B2B din România
Vezi profilul #centruldepresa