De la o rețea studențească la un gigant global:Facebook

In anul 2003, Mark Zuckerberg, student la Universitatea Harvard, a creat Facemash, un site pe care utilizatorii puteau vota care dintre două fotografii ale studenților era mai „hot”.

Site-ul a fost inchis insa foarte repede de administratia Harvard din cauza problemelor de securitate și etică (Zuckerberg a spart serverele pentru a obține fotografiile), insa acest lucru a demonstrat potențialul unei rețele sociale.

Pe data de 4 februarie 2004, Mark Zuckerberg, împreună cu colegii săi de cameră și studenți la Harvard, Eduardo Saverin, Andrew McCollum, Dustin Moskovitz și Chris Hughes, a lansat „The Facebook” (inițial pe adresa thefacebook.com).

A fost conceput ca o rețea socială, doar pentru studenții de la Harvard, permițându-le acestora să se conecteze, să își împărtășească informații și să formeze grupuri.

A avut un succes atat de mare incat sa extins rapid si la alte universități din zona Bostonului și apoi în întreaga State Unite și Canada.

În anul urmator, 2005, compania a cumpărat domeniul facebook.com pentru 200.000 de dolari, renunțând „The”. Tot în acest an, rețeaua s-a extins și către liceele din Sua.

Expansiunea și Creșterea Rapidă (2006 – 2011)

Deschiderea către publicul larg – Septembrie 2006

Un moment important a fost decizia de a face platform accesibila oricarei persoane care care minim 13 ani si o adresa de email. A fost trecerea de la un mediu academic exclusivist la o retea sociala la nivel global.

Au fost introdu-se noi fuctionalitati:

  • News feed – actualizarile prietenilor erau afisate in timp real, aceasta functie lansata in anul 2006 a schimbat modul in care utilizatori interactionau.
  • Chat si mesagerie – introdu-se in 2008 a facilitat o comunicare rapida intre membri.
  • Butonul Like – ofera utilizatorilor un mod simplu de a interacționa cu conținutul.

În anul 2007, compania lui Bill Gates, Microsoft a investit 240 de milioane de dolari pentru o mică parte din acțiuni, evaluând compania la 15 miliarde de dolari. Până în 2009, Facebook a devenit cel mai folosit serviciu de rețele sociale din lume.

In anul 2012 Facebook s-a listat la bursa NASDAQ, devenind una dintre cele mai mari oferte publice inițiale din istoria tehnologiei. Deși a avut un debut volatil, listarea a consolidat statutul de companie majoră.

Compania a efectuat achiziții majore care au asigurat dominanța sa în social media:

  • Instagram (2012): Achiziționată pentru aproximativ 1 miliard de dolari, a devenit o platformă de partajare a fotografiilor și videoclipurilor.
  • WhatsApp (2014): Cumparata pentru aprox. 19 miliarde de dolari, a asigurat celor de la Facebook o poziție dominantă în piața de mesagerie mobilă.
  • Oculus (2014): A fost cumparat cu 2 miliarde de dolari, marcând intrarea Facebook în domeniul realității virtuale (VR.

Scandalul Cambridge Analytica (2018)

Acest scandal a scos la iveala faotul că datele personale a milioane de utilizatori au fost colectate fără consimțământul lor de către firma de consultanță politică Cambridge Analytica si folosite ulterior.

Schimbarea numelui în Meta Platforms (Octombrie 2021)

Mark Zuckerberg a anunțat redenumirea companiei-mamă din Facebook în Meta Platforms, Inc. (cunoscută sub numele de „Meta”).

Aceasta schimbare de nume, reflecta concentrarea strategică a companiei pe dezvoltarea Metaversului, un spațiu digital imersiv în care utilizatorii interacționează folosind tehnologii de realitate virtuală și augmentată. Chiar daca numele companiei s-a schimbat , platformele individuale (Facebook, Instagram, WhatsApp) și-au păstrat denumirile.

Compania continuă să se confrunte cu:

Probleme de reglementare: presiunea guvernelor pentru a reglementa conținutul, confidențialitatea și practicile concurențiale.

Competiția: creșterea platformelor concurente precum TikTok.

Investiții în Metavers: eforturi masive de a dezvolta hardware și software pentru a face Metaversul o realitate.

Facebook in Romania – peste 9 milioane  de utilizatori, dintre care 51% femei si 49% barbate, predomina segmentul de varsta 25-44 ani.

Istoria Facebook, este o poveste despre o inovație rapidă, o expansiune globală fără precedent. Compania a transformat modul în care oamenii comunică și interacționează online.Sursa

Galerie foto:


Comunicat publicat de: login promotion (click pentru a vizualiza profilul)

Alte comunicate publicate de login promotion

Cand trecem la ora de iarna

Ora de iarnă, cunoscută și ca ora standard, este momentul în care se renunță la ora de vară, și ceasurile se dau înapoi cu o…

Alegerea sticlei potrivite pentru geamurile termopan

Sticla folosita la geamurile termopan are un impact major asupra performantelor si calitatii acestora.

Termopane,eficiența energetica si confort pentru casa ta

Izolarea termica a locuintei este un aspect esential pentru a asigura confortul si eficienta energetica a casei tale.

Imbunatatirea securitatii locuintei cu ferestre termopan

Atunci cand vine vorba de protejarea caselor noastre, ferestrele joaca un rol crucial in prevenirea accesului neautorizat.
Vezi profilul login promotion