Cum sa cresteti recenziile Google si de ce sunt acestea importante in 2025

Inainte ca cineva sa sune, sa faca clic sau sa cumpere, va verifica recenziile Google.

Avand in vedere ca 91% din toate cautarile de afaceri si 79% din recenziile online au loc pe Google, ceea ce apare in casuta respectiva ar putea fi motivul pentru care cineva va alege sau trece pe langa dumneavoastra.

Aceste recenzii nu mai sunt doar despre reputatie. Ele influenteaza in mod direct cat de bine va pozitionati in clasament si cati clienti va contacteaza.

Prin urmare, daca doriti cu adevarat sa va prezentati, sa iesiti in evidenta si sa ramaneti in frunte, este timpul sa va cresteti recenziile Google – in modul corect.

Acest ghid detaliaza totul: ce aveti nevoie pentru a incepe si 13 strategii dovedite pentru a incepe sa colectati mai multe recenzii incepand de astazi.

De ce sunt importante recenziile Google

S-ar putea sa para doar cateva stele si comentarii, dar recenziile Google au un impact puternic.

Acestea sunt gratuite, se lasa rapid si joaca un rol major in modul in care oamenii va vad afacerea. Indiferent daca cineva cauta o masa, un serviciu local sau marca la care sa apeleze data viitoare, recenziile sunt adesea printre primele lucruri la care se uita.

Tocmai de aceea, obtinerea recenziilor Google nu este un lucru bun, ci ar trebui sa fie o prioritate de marketing de top. Iata de ce:

  • Construiti incredere si credibilitate83% dintre oameni au incredere in recenziile online la fel de mult ca in recomandarile personale. Atunci cand potentialii clienti vad un flux constant de feedback onest, este mai probabil sa aiba incredere in afacerea dvs. inainte de a va calca pragul.
  • Stimuleaza SEO localGoogle a confirmat ca recenziile frecvente si pozitive sunt un factor de clasificare locala. Acest lucru inseamna ca recenziile nu va ajuta doar reputatia – ci si vizibilitatea. Cu cat colectati mai multe recenzii de calitate, cu atat cresc sansele de a aparea in pachetul local sau in rezultatele de pe harta.
  • Economisiti la cheltuielile de publicitate: Nu exista niciun cost pentru a colecta sau a raspunde la recenzii, dar acestea servesc drept vizibilitate constanta si de mare valoare pentru afacerea dvs. Intr-un fel, acestea actioneaza ca publicitate gratuita, chiar acolo unde conteaza cel mai mult: pe pagina de rezultate ale cautarii Google.
beneficiile rcenziilor google

De ce aveti nevoie inainte de a putea obtine recenzii Google

Inainte de a incepe sa colectati recenzii, exista cateva lucruri care trebuie sa fie puse la punct. Acestea nu sunt doar aspecte tehnice – ele reprezinta fundatia pentru tot ceea ce urmeaza.

  • Trebuie sa aveti un profil de afaceri Google: Aceasta este lista care apare in rezultatele cautarilor locale si pe Google Maps. Fara aceasta, clientii pur si simplu nu vor avea un loc unde sa isi lase feedback-ul.
  • Lista trebuie sa fie verificataSimpla aparitie pe Google Maps nu este suficienta. Trebuie sa revendicati profilul dvs. de afaceri prin intermediul unui cont Google Business si sa verificati ca acesta va apartine. Acest lucru va ofera control deplin pentru a gestiona recenziile si a va actualiza informatiile.
  • Afacerea dvs. trebuie sa poata fi cautata public pe Google Maps: Daca lista dvs. nu este vizibila sau nu apare atunci cand cineva cauta numele afacerii dvs., nimeni nu va putea lasa o recenzie – indiferent cat de grozava a fost experienta lor.

13 moduri dovedite de a obtine mai multe recenzii Google

Obtinerea unui numar mai mare de recenzii Google nu este un lucru complicat, dar necesita putina strategie. Majoritatea clientilor multumiti nu vor lasa o recenzie decat daca le-o cereti – si chiar si atunci, numai daca este rapid si usor.

Mai jos sunt prezentate 13 tactici inteligente si practice pe care intreprinderile le folosesc in 2025 pentru a creste recenziile Google in mod constant. Acestea sunt inradacinate in modul in care oamenii actioneaza online in prezent – usor, eficient si simplu de implementat imediat. Sa incepem cu elementele fundamentale.

 

1. Aflati cum functioneaza procesul de evaluare

Inainte chiar de a solicita recenzii, este util sa stiti ce fac clientii dvs. atunci cand vor sa lase una.

Procesul implicit nu este intotdeauna lin. De obicei, un client trebuie sa:

  • Sa deschida Google sau Google Maps
  • Sa caute afacerea dvs.
  • Faceti clic pe Profilul dvs. de afaceri
  • Derulati in jos pana la sectiunea de recenzii
  • Faceti clic pe „Scrieti o recenzie”
  • Conectati-va (daca nu sunteti deja)
  • Lasati feedback-ul lor

Sunt destul de multi pasi – si chiar daca dureaza doar un minut, acest pic de frictiune este adesea suficient pentru a opri o persoana care este ocupata sau nu este sigura ce sa faca.

Intelegerea acestui proces este importanta. Pentru ca, odata ce stiti unde au tendinta clientii sa abandoneze, puteti remedia situatia – fie ca este vorba de linkuri directe, indicatii mai clare sau cai mai rapide de revizuire. Este exact ceea ce vom aborda in continuare.

2. Creati o legatura directa pentru recenzii

Daca doriti mai multe recenzii, nu ii faceti pe oameni sa munceasca pentru asta. Cu cat este mai usor, cu atat este mai probabil ca acestia sa o faca.

Una dintre cele mai simple modalitati de a face acest lucru? Creati un link direct catre recenzii. Aceasta duce clientii direct la formularul dvs. de recenzie Google – fara cautare, fara derulare, fara presupuneri.

Trebuie doar sa accesati tabloul de bord al Profilului dvs. de afaceri Google, sa faceti clic pe fila Acasa si sa cautati cardul „Obtineti mai multe recenzii”. Faceti clic pe „Partajati formularul de recenzii” si copiati link-ul. Gata. Aveti o scurtatura pe care o puteti utiliza in e-mailuri, mesaje, pe site-ul dvs. web – oriunde solicitati recenzii.

Un alt instrument excelent de utilizat este prezentarea recenziilor pe site-ul dvs. web cu un widget de recenzii Google care include un CTA pentru a lasa recenzii

 

3. Scurtati link-ul

Linkul implicit al Google pentru recenzii? Este greoi si mult prea lung – cu siguranta nu este ideal pentru un text rapid sau o carte tiparita.

De aceea, merita sa va luati un minut pentru a-l scurta. Utilizati un instrument gratuit precum Bitly pentru a-l curata si chiar personaliza. Ceva de genul:

bit.ly/review-mario-grigorescu sau short.ly/feedback-mario-grigorescu

Un link scurt, de marca, inspira mai multa incredere, arata mai ingrijit si face mai usor pentru clienti sa il urmeze – indiferent daca il vad online sau offline.

 

4. Adaugati linkuri pentru recenzii pe site-ul dvs. web

Cand cineva este gata sa lase o recenzie, prima sa destinatie este, in general, site-ul dvs. web.

Acesta este motivul pentru care este logic sa puneti link-ul de recenzie Google in fata si in centru. Un apel evident la actiune – cum ar fi un buton „Lasati-ne o recenzie” in antet, in subsol sau pe pagina de contact – face o mare diferenta.

Acesta trebuie sa fie usor de localizat si mai usor de facut clic. Iar atunci cand o fac, link-ul trebuie sa ii duca direct la formularul de recenzie Google – fara cautari, fara clicuri suplimentare.

Adaugarea linkului nu este doar o chestiune de usurinta – arata, de asemenea, ca va pasa cu adevarat de feedback si ca apreciati vocea clientilor dvs.

 

5. Creati o pagina dedicata „Lasati un comentariu”

Mergand un pas mai departe, luati in considerare crearea unei pagini complete pe site-ul dvs. special pentru recenzii.

Aceasta pagina ar trebui sa faca doua lucruri:

Sa incurajeze clientii sa lase o recenzie cu un CTA si un link direct.
Prezentati recenziile existente pentru a consolida increderea noilor vizitatori.
Puteti incorpora recenziile folosind pluginuri sau instrumente care le extrag automat din Google sau le puteti copia manual. Asigurati-va doar ca acestea apar in text simplu (nu doar capturi de ecran), astfel incat Google sa le poata cerceta pentru cuvinte cheie relevante.

Lasati pagina usor de accesat din meniul dvs. de nivel superior si asigurati-va ca pastreaza tonul si personalitatea marcii dvs.

Cititi tot articolul aici:

https://agentpromovator.ro/cum-sa-cresteti-recenziile-google/

Date de contact:
Pentru a avea acces la datele de contact ale acestui comunicat, te invitam sa iti inscrii un cont aici.




Cuvinte cheie:
recenziile google, recenzii google, cum sa cresteti recenziile google, recenzii google maps, mario grigorescu, agent promovator, consultant in marketing online


Comunicat publicat de: Agent Promovator (click pentru a vizualiza profilul)

Alte comunicate publicate de Agent Promovator

Este SEO inca relevant in era inteligentei artificiale? O noua cercetare spune ca da!

„In era inteligentei artificiale, SEO devine arta de a construi punti intre intentia umana si raspunsul perfect. Nu mai e vorba doar de algoritmi, ci…

Cum sa dezvolti o strategie de marketing de continut

Fiecare brand are o poveste de spus, dar nu toate brandurile o pot spune eficient. Intr-o lume digitala inundata de continut, a iesi in evidenta…

Ce sunt cuvintele cheie pentru SEO? 7 moduri de a le folosi

Cautati sa imbunatatiti clasamentul site-ului dvs. pe motoarele de cautare? Intelegerea cuvintelor cheie poate face o diferenta semnificativa. Acest ghid va va arata ce sunt…

Industria turismului: Este timpul sa optimizati pentru AI

In timp ce noi am devenit buni la optimizarea motoarelor de cautare (SEO) pentru Google si pentru oameni, inteligenta artificiala (AI) citeste si proceseaza diferit…

Statistici Link Building

Statistici privind crearea de legaturi: In lumea digitala actuala, care se schimba rapid, este foarte important sa tineti pasul cu cele mai noi tendinte in…
Vezi profilul Agent Promovator