Ce trebuie sa faca proprietarii de magazine online pentru GDPR?

Dincolo de amenzile uriase care pot sa decurga in cazul in care Regulamentul General privind Protectia Datelor Personale, comerciantii online trebuie sa inteleaga si alte aspecte deosebit de importante care decurg de aici. Mai concret spus, este vorba despre tot ceea ce are legatura cu prelucrarea datelor (colectare, utilizare, protectie etc).

Care sunt lucrurile de care trebuie sa tina cont un proprietar de magazin online?

 

Un aspect deosebit de important care decurge din intrarea in vigoare a acestui regulament este acela ca riscurile de incalcare a legislatiei cresc. GDPR aduce cu sine multe noutati si, daca doriti sa explicam totul simplu, sistemul nou pentru aplicarea legislatiei in loc sa iti spuna ,,haideti la noi sa va verificam”, spune ,,va rugam sa va faceti temele inainte”. Desi nu este foarte diferit fata de legislatia actuala, totusi aceste schimbari majore trebuie analizate indeaproape si sa cunoasteti toate aspectele.

GDPR - informatii despre colectarea datelor

Un magazin online, cu exceptia datelor sensibile (sanatate, viata, orientare sexuala, orientare politica etc.) nu are limitari in ceea ce priveste colectarea datelor. GDPR nu stabileste scopul sau locul in care vor fi folosite datele. Insa, scopul trebuie vazut in legatura cu temeiul legal al prelucrarii.

De exemplu, un magazin online colecteaza datele clientului pentru a transmite comanda care intra sub incidenta legitimitatii, iar prelucrarea este necesara pentru executarea unui contract. Problema intervine in momentul in care magazinul online respectiv utilizeaza datele si pentru marketing. Si atunci trebuie sa se gandeasca in felul urmator:

  • Cum se poate defini acest nou scop?
  • Care este temeiul legal in conditiile in care aceste date nu sunt utilizate pentru a executa un contract?
  • Care sunt obligatiile pe care trebuie sa le stiu?

 

Modul de prelucrare a datelor, stocare si atentionari

Modul in care sunt prelucrate datele de catre magazinele online nu sunt o grija ce apartine numai proprietarilor acestora ci se extinde si asupra angajatilor care trebuie instruiti sa utilizeze in mod corespunzator aceasta prelucrare. GDPR nu impune limite stricte operatorilor ci trebuie sa se asigure masurile tehnice si organizatorice pentru colectarea datelor astfel incat sa fie colectate numai in scopul pentru care se adreseaza.

Cea mai sigura cale pentru obtinerea consimtamantului este acordul care trebuie sa fie o actiune clara si libera a utilizatorului. Unica exceptie este folosirea interesului legitim al magazinului online intrucat una este sa trimiti un newsletter pe luna unui fost client si alta este sa i se urmareasca intreaga activitate pe site-ul magazinului online.

Locul de stocare al datelor este mai putin important insa, ceea ce este esential este sa aiba o securitate intarita. Magazinele online trebuie sa asigure masuri adecvate pentru a proteja datele cu caracter personal si sa le foloseasca numai in scopurile pentru care au fost colectate.

Ce mai este de retinut la aceste schimbari GDPR care au intrat in vigoare din data de 25 mai este ca pentru cei care nu respecta legislatia in vigoare si nu se supun acesteia risca sa plateasca amenzi usturatoare. Pragul superior pentru aceste amenzi este setat la 10-20 milioane de euro ori 2 sau 4% din cifra de afaceri.  

Mai multe informatii despre GDPR gasiti pe webs

Date de contact:
Pentru a avea acces la datele de contact ale acestui comunicat, te invitam sa iti inscrii un cont aici.




Cuvinte cheie:
gdpr, avocat gdpr, gdpr magazine online, informatii gdpr, consultanta, colectarea datelor


Comunicat publicat de: IXPR DEVELOPMENT & CONSULTING (click pentru a vizualiza profilul)

Alte comunicate publicate de IXPR DEVELOPMENT & CONSULTING

Carte epub: Cartea despre acceptare, Corina Stefan

Am publicat prima carte. Este cartea despre acceptare, despre asumare. Este o carte onestă. Sunt povești și gânduri strânse de-a lungul anilor. Sunt povești vii,…

Serban Spirea - afaceri imobiliare de succes in Qatar

Se pune ca nu stim niciodata cand apare cineva cu o idee stralucita care se va transforma intr-o afacere de succes. De fapt, multi oameni…

Aplicatii mobile te invita sa cunosti muzee si edificii de patrimoniu

Dezvoltarea aplicatiilor mobile joaca un rol deosebit de important in promovarea identitatii culturale romanesti, fiind una dintre cele mai rapide modalitati prin care utilizatorul se…

Ce isi doresc femeile de la gentile lor? Raspunde BeSpecial.ro

Cu siguranta intotdeauna mai este loc pentru inca o geanta. Desi daca deschizi dulapul totul risca sa se darame peste tine. Gentile de dama de…

Cum te ajuta serviciile de Online Reputation Management? Scurta prezentare a iXpr

O campanie de ORM (Online Reputation Management) are obiective multiple si poate sa fie necesara din mai multe motive, pozitive sau negative.
Vezi profilul IXPR DEVELOPMENT & CONSULTING