Reclamele Teads inRead dubleaza timpul de atentie a consumatorilor comparativ cu social media, conform studiului asupra atentiei utilizatorilor de internet, realizat de dentsu international

Studiul reprezinta cea mai cuprinzatoare analiza a industriei media asupra atentiei utilizatorilor.

La finalul anului trecut,  Teads a colaborat cu dentsu international pentru derularea celei mai recente cercetari asupra economiei atentiei. Studiul a aratat ca website-urile de continut premium genereaza interactiune mai mare din partea utilizatorilor decat social media. Rezultatele obtinute reprezinta un important pas inainte si sunt folositoare clientilor de publicitate pentru care atentia utilizatorilor este importanta in planificarea, cumpararea si masurarea campaniilor  media.

Au fost colectate date generale despre nivelul atentiei in mediul online folosind un esantion  de 3.005 utilizatori ai website-urilor partenere Teads din Marea Britanie si SUA. In paralel, a fost masurat impactul atentiei asupra indicatorilor de brand pe un esantion de 801 utilizatori, permitand  Teads sa analizeze in mod specific impactul optimizarii formatelor creative asupra atentiei.

Studiul a demonstrat ca atentia se coreleaza de 3 ori mai bine cu rezultatele campaniilor fata de viewability, care folosita in mod exclusiv ca indicator nu mai este suficienta pentru a masura felul in care consumatorii reactioneaza la continut. Mai mult, unele elemente care influenteaza viewability precum marimea formatului sau pozitia pe pagina pot chiar sa impacteze negativ nivelul atentiei.

Clientii de publicitate si agentiile au nevoie de o modalitate mai buna de a masura atentia. Cel mai recent studiu dentsu a identificat 4 indicatori cheie:

  • Timpul de vizualizare (in-view time). Durata efectiva de vizualizare este in mod intuitiv unul dintre cei mai importanti indicatori care influenteaza atentia si acest lucru a fost reconfirmat in cadrul studiului: atat reclamele de tip display cat si cele video beneficiaza de timp de vizualizare crescut. Website-urile premium partenere Teads genereaza o interactiune ridicata a utilizatorilor, ceea ce determina o  viteza de scroll redusa si un timp mediu de vizualizare de 12.2s, mai mult decat dublu fata de social media.
  • Reclame non-intruzive. Reclamele cu expunere fortata primesc mai multa atentie bruta decat cele non-intruzive. Cu toate acestea, atunci cand un consumator alege sa urmareasca o reclama, se observa o crestere semnificativa in ceea ce priveste indicatorii de brand, indiferent daca l-a urmarit timp de 2s sau 20s. Formatele care au castigat atentia obtin rezultate mai bune si intr-un mod mai rapid comparativ cu cele fortate.
  • Creativitatea. Desi importanta creativitatii asupra eficientei reclamelor este deja bine documentata, a fost important sa se masoare impactul acesteia asupra atentiei utilizatorilor.

Rezultatele au scos in evidenta creativitatea ca fiind principalul factor care genereaza atentia utilizatorilor. Un format creativ optimizat genereaza brand recall cu 17% mai mare comparativ cu unul ne-optimizat.

Studiul a aratat ca reclamele optimizate de catre Teads au obtinut o crestere a atentiei de 49% comparativ cu originalul. De asemenea, formatele Teads de display interactiv pentru mobil performeaza foarte bine in captarea si mentinerea atentiei, generand o atentie de 3 ori mai mare decat reclamele standard MPU (300x250px)

  • Relevanta. Studiul dentsu a demonstrat ca plasarea reclamelor in cadrul unui context relevant pentru cititor determina o crestere a atentiei cu 13%.

Joanne Leong, VP, Global Media Partnerships, dentsu international a declarat: “Prin aceasta cercetare, dentsu a finalizat unul dintre cele mai ample studii de eye-tracking existente. Suntem dedicati cercetarii atentiei si identificarii modalitatilor de a o utiliza pentru a obtine solutii media cu impact mai puternic pentru clientii nostri. In cadrul acestui proiect am colaborat cu unii dintre cei mai inovatori publisheri pentru a intelege cum sa crestem eficienta in ecosistemelelor. Teads a fost un partener excelent in derularea studiului pe platforma proprie.”

In calitate de partener media al cercetarii, Caroline Hugonenc, VP Global Research & Insights, Teads, a declarat: “Acest studiu inovativ realizat de catre dentsu este edificator in ceea ce priveste pasii pe care ii avem de facut pentru a imbunatati calitatea campaniilor media  si a creste eficacitatea formatelor creative.  La Teads intelegem ca realizarea unui cadru de lucru pentru intelegerea atentiei utilizatorilor va ajuta clientii de publicitate, agentiile si partenerii media sa obtina rezultate mai bune si in acelasi timp sa produca continut mai atractiv pentru publicul lor tinta. Suntem mandri ca am fost implicati in acest studiu revolutionar si vom continua sa studiem importanta atentiei utilizatorilor in campaniile digitale.”

Puteti descarca rezultatele studiului, in engleza aici.

Despre Teads

Teads, The Global Media Platform, este cea mai mare platforma digitala care conecteaza programmatic clientii si agentiile de media cu cei mai importanti publisheri la nivel global, ajungand la o audienta de aproape doua miliarde de oameni in fiecare luna.

Platfoma “end-to-end” Teads ofera un ecosistem sustenabil, care permite brandurilor sa comunice cu publicul tinta intr-un mod non-intruziv. Tehnologia Teads livreaza experiente de publicitate interactive catre utilizatorii finali, rezultate garantate pentru branduri si o solutie de monetizare avantajoasa pentru editorii de continut, sprijinind astfel jurnalismul de calitate.

Teads livreaza rezultate pentru branduri, agentii si publisheri de top cu ajutorul unei echipe de 1.100+ specialisti in 30 de tari.

Galerie foto:


Cuvinte cheie:
teads, dentsu, studiu, atentie, publicitate


Comunicat publicat de: Teads (click pentru a vizualiza profilul)