Poka Yoke
Articolul Poka Yoke este scris de Ing. Cristina MUȘAT, Lector Formator în cadrul Top Quality Management.
Articolul detaliază filosofia lui Shigeo Shingo privind îmbunătățirea proceselor și prevenirea erorilor în producție. Deming, acum mai bine de 50 de ani, a subliniat că majoritatea insatisfacțiilor clienților provin din ineficiențele sistemelor și proceselor, nu din neglijența angajaților. În aceeași perioadă, Shigeo Shingo a introdus conceptul de Poka Yoke, o metodologie japoneză destinată să prevină erorile neintenționate prin implementarea de dispozitive și metode care blochează apariția neconformităților. Poka Yoke se bazează pe ideea că erorile umane sunt inevitabile, dar prin proiectarea corectă a proceselor și implementarea unor soluții simple, este posibil să se reducă semnificativ riscul de erori. Exemplificările din articol arată cum Poka Yoke este utilizat în viața de zi cu zi și în diverse domenii, demonstrând eficiența sa în prevenirea problemelor înainte ca acestea să devină critice. Articolul subliniază importanța abordării preventive în locul celei reactive și oferă în acest sens exemple concrete de aplicare a Poka Yoke.
Articolul este scris de Ing. Cristina MUȘAT, Lector Formator în cadrul Top Quality Management.
Puteți citi acest articol în Revista Top Quality Management, accesând link-ul https://revista.topquality.ro/
Dacă doriți să primiți revista GRATUIT în format PDF direct în căsuta de email, vă rugăm să faceți o solicitare la adresa de email revista@topquality.ro
Pentru a avea acces la datele de contact ale acestui comunicat, te invitam sa iti inscrii un cont aici.
PokaYoke, MetodaPokaYoke, ArticolPokaYoke, RevistaTopQualityManagement
Comunicat publicat de: Top Quality Management (click pentru a vizualiza profilul)