Groupe SEB și-a luat angajamentul de a combate emisiile de carbon

Cu peste 360 de milioane de produse vândute în fiecare an la nivel mondial, Groupe SEB a conștientizat responsabilitatea pe care o are și a făcut ca problema mediului înconjurător să devină esențială pentru strategia sa de dezvoltare durabilă. Astfel, Groupe SEB s-a angajat să reducă treptat emisiile de gaze cu efect de seră pentru a atinge neutralizarea carbonului până în 2050, participând la stoparea procesului de încălzire globală.

Groupe SEB pe lista celor mai renumite companii din cadrul Carbon Disclosure Project

De curând, Groupe SEB s-a alăturat prestigioasei liste din care fac parte cele mai importante companii din cadrul Carbon Disclosure Project (CDP), care evidențiază cele mai transparente societăți în ceea ce privește raportarea la mediul înconjurător. Groupe SEB a fost recunoscut pentru acțiunile sale, reducerea riscurilor climatice și dezvoltarea unei economii cu emisii reduse de carbon. Dintre cele 9.600 de companii evaluate de CDP, doar primele 8% au fost eligibile. Certificarea primită distinge Groupe SEB ca una dintre cele mai implicate companii angajate în efortul de a combate schimbările climatice.

În 10 ani, Groupe SEB și-a depășit targetul de reducere a amprentei de carbon din activitățile industriale și logistice

Cu mult înainte de intrarea în vigoare a Acordului de la Paris (2015), Groupe SEB s-a angajat ca până în 2020 să reducă emisiile de carbon, obținând următoarele rezultate:

  • Reducerea consumului de energie cu 30% în uzinele industriale (proces demarat în 2010)
  • Cu 40% mai puține emisii de gaze cu efect de seră din transportul produselor și componentelor (proces demarat în 2013)

Obiectivul de a neutraliza carbonul până în 2050

După un prim set de obiective care au redus emisiile, Groupe SEB a stabilit noi standarde de atins pentru neutralizarea carbonului până în 2050. În 2016, grupul s-a alăturat inițiativei Science-Based Targets (SBT), care încurajează marile companii să își alinieze obiectivele privind emisiile de gaze cu efect de seră cu recomandările Grupului Interguvernamental privind Schimbările Climatice (IPCC), cu scopul de a limita creșterea temperaturii globale medii la 2°C, până la sfârșitul secolului.

Aceast fapt poziționează Groupe SEB pe lista primelor 100 de companii la nivel mondial și în top 11 companii franceze care și-au aliniat strategia de diminuare a carbonului în urma Acordului de la Paris.

Pentru a-și atinge obiectivele ambițioase, Groupe SEB a stabilit structura unui program corporate și a setat prioritățile:

  1. Strategia de reducere a carbonului în producție
  • Reducerea emisiilor de gaz din atmosferă de la uzinele industriale

Pentru a îmbunătăți eficacitatea energiei, în 2020, Groupe SEB a testat un sistem de măsurare, monitorizare și ghidare al consumului de energie: Energy DSM (digital shop-floor management).

A fost testat pe trei platforme din Franța și va funcționa la nivel internațional din 2021. Utilizând senzorii instalați pe echipament, împreună cu software-ul de monitorizare și modulele de managament ale energiei, sistemul va determina rapid o acțiune corectivă necesară atunci când sunt detectate anomalii de consum, iar ulterior va începe să conducă analize în profunzime cu scopul de a defini mai bine setările sistemului.

  • Creșterea aprovizionării cu energie regenerabilă.
  • Creșterea distribuției de energie regenerabilă: utilizarea panourilor solare etc.
  • Achiziția de energie regenerabilă: Origini Certificate, Certificat de Energie Regenerabilă etc.
  1. Strategia de reducere a emisiilor de carbon pentru produsele utilizate
  • Reparabilitatea produsului
  • Utilizarea materialelor regenerabile
  • Sensibilizarea clientului în utilizarea corectă a produselor
  • Reducerea consumului de energie al produselor (utilizarea materialelor eco și a noilor tehnologii)

 

Alain Leroy, Vice-președinte și Senior Executiv, Industry a declarat: “De peste zece ani, am transformat cu succes producția și procesele de inovație, având ca scop reducerea impactului asupra mediului înconjurător al fabricilor și  platformelor noastre logistice.

Problema schimbărilor climatice ne-a făcut să regândim întreg procesul de producție și să canalizăm investițiile în tehnologii carbon-free. Această nouă strategie și scopurile noastre ambițioase au dus la un plan de management al energiei la scară largă. Spre exemplu, am investit într-un sistem care vizualizează și controlează în timp real cheltuielile de energie, pentru a identifica și reduce consumul. În același timp, folosim mai multă energie regenerabilă. Datorită implicării tuturor angajaților noștri, suntem pe traiectoria pe care am stabilit-o pentru a reduce amprenta de carbon. Este un drum lung, dar suntem determinați să reușim”.

 

Joël Tronchon, Vice-președinte Dezvoltare Sustenabilă, a adăugat: “Conștienți de responsabilitatea pe care o avem față de mediul în care trăim, ne-am angajat în această provocare. Am ținut cont de problemele climatice în strategia globală de Dezvoltare Sustenabilă și în trecut, ne-am încurajat clienții să aibă un comportament aliniat valorilor noastre. Protejarea mediului înconjurător este o acțiune colectivă, iar din acest motiv, întreaga linie de business Groupe SEB lucrează zilnic cu furnizorii, clienții și partenerii pentru a participa activ la efortul de limitare a încălzirii globale.“

 

Despre Groupe SEB

Groupe SEB este lider mondial în diverse categorii de produse SDA și menaj, cu 33.000 de angajați în 2020 și 40 de fabrici, din care 11 în Franța. Groupe SEB deține un portofoliu de 33 de branduri internaționale și locale, între care cele mai cunoscute sunt Tefal, Rowenta, Krups, WMF, Lagostina, Moulinex, iar în 2020 a vândut 360 de milioane de produse în peste 150 de țări.

În România, Groupe SEB este prezent cu brandurile Tefal, Rowenta, Krups și WMF.

 

Date de contact:
Pentru a avea acces la datele de contact ale acestui comunicat, te invitam sa iti inscrii un cont aici.




Cuvinte cheie:
Groupe SEB, carbon, carbon footprint, energie regenerabila, emisii de carbon


Comunicat publicat de: Pure Media Solutions (click pentru a vizualiza profilul)

Alte comunicate publicate de Pure Media Solutions

X-periența curățeniei la superlativ chiar la tine acasă cu Rowenta X-Force Flex

Cine nu își dorește un ajutor de nădejde în casă când vine vorba de curățenie? Un aparat performant care să aspire și să spele în…
Vezi profilul Pure Media Solutions