COMUNICAT DE PRESĂ Demararea proiectului „UnionS III – Investiții integrate pentru capacitarea partenerilor sociali din domeniile sănătate/asistență socială", cod proiect 308567
SINDICATUL „SANITAS” ARAD, în calitate de beneficiar, în parteneriat cu SINDICATUL “SANITAS” ARGEȘ, implementează proiectul UnionS III – Investiții integrate pentru capacitarea partenerilor sociali din domeniile sănătate/asistență socială „, cod smis 308567.
Proiectul este finanțat din Fondul Social European Plus (FSE+) prin Programul Operațional Educație și Ocupare 2021 – 2027 și se desfășoară în perioada 01.04.2024 – 31.03.2026.
Obiectivul general al proiectului este corelat în mod direct cu obiectivul PEO ESO 4.2 care vizează modernizarea instituțiilor și a serviciilor pieței muncii pentru ca acestea să evalueze si să anticipeze necesitățile în materie de competențe, să asigure o asistență promptă și specializată și să sprijine corelarea cererii și a ofertei, tranzițiile și mobilitatea pe piața muncii.
Obiective specifice ale proiectului:
- OS 1 Creșterea calității procesului decizional prin capacitarea partenerilor sociali din domeniul sanitar/asistență socială printr-o serie de intervenții integrate care cuprind operaționalizare/modernizare spații de lucru, pachet de servicii complementare, formare profesională specifică (formare certificată cât și formare non formală), etc.
- OS 2 Consolidarea autonomiei de organizare și acțiune a partenerilor sociali și dezvoltarea capacității acestora de a deveni furnizori de servicii de asistență, consiliere și informare acordată membrilor prin intermediul conceptului “one stop shop” și respectiv a unui instrument digital inovator de tipul “e-caravana”.
- OS 3 Imbunătățirea calității expertizei partenerilor sociali pentru a furniza servicii de calitate membrilor săi, precum și pentru a imbunătăți implicarea efectivă a acestora în dialogul social printr-o serie de intervenții integrate.
- OS 4 Consolidarea expertizei partenerilor sociali în acord cu tematicile europene și naționale cu care se operează în contextul SE si PEDS prin organizarea și implementarea unui Club de Dialog Social în contextul PEDS.
- OS 5 Imbunătățirea managementului organizațional, a planificării strategice precum și optimizarea fluxurilor instituționale specifice partenerilor sociali, inclusiv digitalizarea activității partenerilor sociali prin intermediul unei platforme sindicale și a unui instrument de tip E-Caravana.
- OS 6 Imbunătățirea calității expertizei partenerilor sociali pentru a furniza servicii de calitate membrilor săi, precum și pentru a imbunătăți implicarea efectivă a acestora în dialogul social printr-o serie de intervenții integrate care implică atât formare profesională acreditată cât și formare și instruire non formală pe mai multe paliere (instruiri, workshop-uri, evenimente de schimb de bune practici, etc.).
- OS 7 Creșterea calității reprezentării de către partenerii sociali dar și alinierea agendei sindicale naționale la trendul european prin organizarea unui eveniment transnațional de tipul unui schimb de bune practici cu Federazione Lavoratori Funzione Pubblica CGIL (Roma, Italia).
Proiectul vizează un grup țintă total de 50 persoane, lideri sindicali/membri ai organizațiilor care fac parte din formula de parteneriat dar și nucleele sindicale din care fac partea aceștia și respectiv 8 organizații sindicale la nivel național din sectorul de negociere colectivă sănătate/asistență socială care nu au obținut finanțare în cadrul acestui apel și respectiv membrii acestora.
Valoarea totală eligibilă a proiectului este de 2.471.732,09 lei din care 1.888.514,41 lei contribuția UE și 583.217,68 lei valoarea eligibilă nerambursabilă din bugetul naţional.
Principalele rezultate previzionate în cadrul proiectului sunt:
- 1 analiză extinsă de nevoie elaborată;
- 1 cerere de finanțare elaborată;
- 4 proceduri elaborate pentru managementul eficient al proiectului;
- 6 întâlniri ale echipei de management și/sau implementare a proiectului;
- 7 cereri de prefinanțare;
- 8 cereri de rambursare;
- 1 plan de achiziții realizat;
- 4 buletine informative;
- 6 articole/ comunicate de presă;
- 1 website LP actualizat cu informațiile aferente promovării proiectului;
- 2 parteneri sociali echipați/ dotați cu echipamente relevante;
- 50 de lideri sindicali recrutați in activitățile proiectului;
- 10 parteneri sociali sprijiniți la nivel național (2 parteneri implicați în implementarea proiectului + 8 din toate regiunile de dezvoltare);
- 1 campanie recrutare noi membri organizată;
- 1 analiză SWOT elaborată (cu identificarea serviciilor suport relevante pentru membri sindicali);
- 1 centru unic de tip “One-Stop-Shop” operaționalizat;
- 1 E-caravana organizată;
- 10 organizații sindicale sprijinite la nivel național (din care 2 entități partener în proiect) – organizații sprijinite în perioada de implementare a proiectului în vederea consolidării dialogului social;
- 4 serii de academie organizate;
- 50 de lideri sindicali participanți la cele 2 serii de eveniment tip academie;
- 8 focus grupuri a cate 15 participanți organizate;
- 1 studiu independent al evoluției reformei in sănătate;
- 50 de participanți la programe de formare profesională acreditate din care 15 persoane care participă la cursuri de Expert legislația muncii si 35 de persoane care participă la cursuri de Competențe IT (Persoane fizice ce fac parte din grupul țintă al proiectului si participă la programe de pregătire, Persoane fizice din grupul țintă certificate).
- 50 de participanți la programe de instruire non formală pe tema Dialogului Social;
- 50 de participanți la programe de instruire non formală pe tema Managementului organizațional si planificare strategică;
- 20 de seminarii organizate in cadrul unui Club de Dialog Social;
- 200 de participanți la seminariile din cadrul Clubului de Dialog Social;
- 1 plan comunicare;
- 1 campanie de informare și conștientizare organizată;
- 1 spot video distribuit in mediul online;
- 100 de afișe elaborate, machetate și distribuite în rândul partenerilor sociali relevanți (50 bucăți LP si 50 bucăți M1);
- Minim 200 de reprezentanți ai angajatorilor informați;
- Minim 500 de persoane informate;
- 8 mese rotunde organizate;
- 80 de participanți la mesele rotunde din cadrul campaniei;
- 1 vizită de studiu/schimb de experiență organizată la Federazione Lavoratori Funzione Pubblica CGIL (Roma, Italia);
- 10 participanți la vizită de studiu în Italia;
- 1 parteneriat transnațional demarat;
- 1 taskforce demarat;
- 1 plan de acțiune strategică demarat.
Contact:
Liliana NEGRU,
Manager proiect
Tel. 0741 020 424
Pentru a avea acces la datele de contact ale acestui comunicat, te invitam sa iti inscrii un cont aici.
Comunicat publicat de: Lanira Advertising SRL (click pentru a vizualiza profilul)