100 de miliarde de euro ar putea fi economisite prin facturarea electronică

Adoptarea facturării electronice în România ar permite economisirea la bugetul statului a circa 100 miliarde de euro în 10 ani, prin reducerea fraudei cu TVA-ul și îmbunătățirea colectării fiscale, dar și ieșirea din riscul de infringement în care România se află deoarece nu a implementat Directiva Europeană 55/2014 privind facturarea electronică în achizițiile publice, care avea termenul de 19 aprilie 2019.

Facturarea electronică, așa cum este definită de către Comisia Europeană, înseamnă transmiterea datelor facturilor emise, între sistemele informatice, într-o formă care poate fi validată și procesată automat. În acest context, la inițiativa companiilor din domeniul IT din România, s-a înființat Asociația pentru Facturare Electronică. Scopul organizației este acela de a promova și susține implementarea facturării electronice în România, prin activități de educare și suport direct acordat statului, instituțiilor și mediului privat.

 

Este o miză esențială pentru mediul economic și fiscal al României să digitalizeze modul în care sunt urmărite tranzacțiile comerciale printr-o raportare în timp real către ANAF a facturilor emise și validarea lor de către cumpărător. Acest proces se poate face prin introducerea facturării electronice pe scară largă în economia românească, fără a crea efort și costuri suplimentare pentru contribuabil”, a declarat Daniel Homorodean, președintele Asociației

 

Un raport din 2020 al Comisiei Europene arată că țările UE au pierdut aproximativ 140 de miliarde de euro din veniturile pe taxa de valoare adăugată (TVA) în urma fraudei și evaziunii fiscale, a falimentelor, a insolvențelor financiare, precum și a calculelor greșite.  România, care înregistrează pierderi anuale de peste 10 miliarde de euro, circa 1% din PIB, prin mecanisme de fraudare bazate pe tranzacții comerciale inexistente, documentate în facturi care nu vor fi niciodată plătite, se află pe ultimul loc în Europa în privința eficienței colectării taxei pe valoare adăugată, cu o pierdere de 33,8%

 

Specialiștii din cadrul Asociației pentru Facturare Electronică recomandă statului român urgentarea implementării unui sistem pentru raportarea și verificarea tranzacțiilor comerciale și sunt gata să asigure tot sprijinul pentru definirea arhitecturii și specificațiilor acestui sistem, în acord cu modelele practicate deja de mai multe țări ale lumii, cele mai cunoscute fiind Italia – în Europa – sau Chile – în afara continentului nostru. 

 

Implementarea unui astfel de sistem este un proiect complicat, de durată, dacă statul și-l asumă singur prin echipele sale tehnice, iar pregătirea unei licitații publice ar dura mult timp, de aceea abordarea optimă ar fi ca statul, prin ANAF, să își asume componenta de raportare și analiză a tranzacțiilor bazate pe facturi, lăsând furnizorilor de soluții din mediul privat rolul de a transmite și de a primi facturi, deoarece există deja aplicații care implementează aceste funcții și nu ar trebui să implice costuri suplimentare pentru contribuabili”, consideră membrii fondatori ai AFE.

 

Circa 800 de mii de companii din România vor putea scăpa de riscul și costul legat de trimiterea și primirea facturilor pe hârtie sau prin e-mail. Rambursarea TVA-ului se va putea face mult mai rapid, automat sau la un click distanță. Cele 20 de mii de instituții publice își vor reduce dramatic riscurile de neconcordanță dintre documentele fiscale, ceea ce va duce la o echilibrare a sistemului fiscal românesc. 

 

********************************************************

 

Asociația pentru Facturare Electronică, fondată în 2021, este deschisă tuturor companiilor și instituțiilor cu activitate în domeniu și care aderă la obiectivele comune. 

 

Potrivit statutului său, Asociația va acționa în vederea atingerii următoarelor obiective:

 

  • Adoptarea utilizării facturilor electronice de către toți operatorii economici, atât în rolul de vânzător (furnizor) cât și în cel de cumpărător (beneficiar).
  • Adoptarea utilizării facturilor electronice de către instituțiile publice (autorități și entități contractante) ca achizitor, prin primirea și procesarea facturilor cu preponderență în formă electronică.
  • Adoptarea utilizării facturilor electronice în relația dintre operatori economici și persoane fizice (B2C).
  • Sprijinirea statului român pentru a adopta facturarea electronică și bunele practici în domeniu la nivel internațional, prin instituțiile sale responsabile de implementarea cadrului normativ și de implementarea și gestiunea sistemelor informatice aferente.

 

 

Date de contact:
Pentru a avea acces la datele de contact ale acestui comunicat, te invitam sa iti inscrii un cont aici.


Galerie foto:


Cuvinte cheie:
facturare electronica, Asociatia pentru Facturare Electronica, Daniel Homorodean


Comunicat publicat de: TUDOR COMMUNICATION SRL (click pentru a vizualiza profilul)

Alte comunicate publicate de TUDOR COMMUNICATION SRL

Acțiune umanitară ȋn Kenya, organizată de echipa Karpaten Turism ȋmpreună cu un grup de turiști

Echipa Karpaten Turism ȋmpreună cu un grup de turiști au organizat o acțiune umanitară la Școala primară Mwamanga Primary School, din Kwale, Kenya. 30 de…

IVECO lansează proiecte internaționale pentru decarbonizarea transporturilor și sustenabilitatea mediului înconjurător

IVECO a lansat programul „IVECO Ambassador”, prin intermediul căruia militează pentru decarbonizarea transporturilor. Prin acest program, clienții și partenerii, care împărtășesc aceleași valori cu brandul,…

IVECO anunță producția camionului Eurocargo cu numărul 600.000

IVECO a anunțat, pe 21 iulie, că producția camioanelor Eurocargo a ajuns la 600.000 de unități. Fabrica din Brescia, unde lucrează 1.600 de angajați IVECO…

Altex România lansează Altex Travel, în parteneriat cu touroperatorul Karpaten Turism

Altex în parteneriat cu una dintre cele mai mari agenții touroperatoare din România, Karpaten Turism, lansează un nou serviciu, Altex Travel, prin care clienţii au…

Inovație în comerțul online românesc, cu comisioane de procesare a plăților la jumătate și decontări mai rapide

Magazinele online au acum comisioane de procesare a plăților de 0,5 %, la peste jumătate față de media actuală practicată de procesatorii de plăți cu…
Vezi profilul TUDOR COMMUNICATION SRL