ORĂȘENII VOR SCOATE DIN BUZUNAR, ÎN MEDIE, 180,15 LEI PENTRU MĂRȚIȘOARE ȘI CADOURI DE 1-8 MARTIE

Conform celui mai recent studiu MEDNET Marketing Research Center, aproape 88% dintre persoanele intervievate din mediul urban intenționează să ofere cadouri celor dragi în perioada 1-8 martie.
Majoritatea respondenților intenționează să ofere cadouri atât de 1 cât și de 8 martie, doar 1,4% dintre aceștia intenționând să se limiteze la cadouri/mărțișoare de 1 martie.

ORĂȘENII VOR SCOATE DIN BUZUNAR, ÎN MEDIE, 180,15 LEI PENTRU MĂRȚIȘOARE ȘI CADOURI DE 1-8 MARTIE

Tradiția de a oferi cadouri în perioada 1-8 martie este respectată de cea mai mare parte dintre orășeni, atât bărbați cât și femei

Astfel, conform celui mai recent studiu MEDNET Marketing Research Center, aproape 88% dintre persoanele intervievate din mediul urban intenționează să ofere cadouri celor dragi în perioada 1-8 martie.

Majoritatea respondenților intenționează să ofere cadouri atât de 1 cât și de 8 martie, doar 1,4% dintre aceștia intenționând să se limiteze la cadouri/mărțișoare de 1 martie.

Principalele destinații de shopping sunt vânzătorii ambulanți și/sau de la târgurile de 1-8 martie (66,2%), centrele comerciale (magazine/supermarketuri/hipermarketuri, mall-uri etc.) (58,7%) și florăriile/vânzătorii ambulanți de flori (54,8%).

Ca tendință, bărbații aleg florăriile într-un procent mai mare decât femeile.

Mediul online este, de asemenea, o importantă resursă de shopping pentru orășeni, peste 20% dintre aceștia luând în considerare și magazinele online pentru un posibil cadou de 1-8 martie.

Această posibilitate de shopping prezintă un grad de atractivitate mai ridicat în rândul bucureștenilor, comparativ cu orășenii din provincie.

În ceea ce privește suma alocată pentru cumpărăturile de cadouri din perioada 1-8 martie, orășenii cheltuiesc în medie 180,15 lei.

Cei mai mulți dintre aceștia, aproape 60%, vor aloca sume cuprinse în intervalul 100-299 lei (36,8% vor aloca între 100 și 199 lei și 22,3% sume între 200 și 299 lei).

În general, atunci când vine vorba de oferirea mărțișoarelor/cadourilor de 1 și 8 martie, bărbații sunt mai cheltuitori în raport cu femeile.

În același timp, locuitorii din București își alocă sume mai mari în raport cu provincialii din mediul urban pentru astfel de cadouri.

De 1 martie, majoritatea femeilor vor dărui un mărțișor mamelor, în timp ce bărbații vor fi mai atenți cu soțiile sau iubitele

Din totalul respondenților care și-au exprimat intenția de a oferi cadouri/mărțișoare pentru a sărbători întâia zi a primăverii, mai mult de trei sferturi vor oferi un cadou mamei (75,2%) și peste jumătate vor oferi cadouri prietenelor (cu excepția iubitelor) (51,1%).

Cei mai mulți bărbați (86,7%) vor oferi cadouri/mărțișoare partenerelor de viață (soții/iubite) în timp ce majoritatea femeilor (80,2%) intenționează să le dăruiască un mărțișor/cadou mamelor.

În timp ce femeile oferă cadouri/mărțișoare mai degrabă persoanelor din familia lor (mamele, bunicile), rudelor (soacrele, mătușile etc.) și prietenelor, bărbații au tendința de a oferi cadouri/mărțișoare femeilor cu care interacționează în mod curent, și anume iubita/soția și colegele/colaboratoarele de serviciu/partenerele de afaceri.

Și pentru că fiecare regiune a României are propriile sale obiceiuri, nici Sărbătoarea Mărțișorului nu este la fel peste tot. În timp ce, în majoritatea cazurilor, femeia este cea care primește un mărțișor de 1 martie, peste un sfert dintre persoanele de gen feminin intervievate în cadrul acestui studiu, care intenționează să ofere cadouri de 1-8 martie, au declarat că vor oferi cadouri/mărțișoare și bărbaților.

Moldovencele vor oferi cele mai multe mărțișoare bărbaților, aproape jumătate dintre locuitoarele din zona Moldovei exprimându-și această intenție.

În ceea ce privește tipurile de mărțișoare/cadouri oferite, majoritatea respondenților vor alege să ofere tradiționalele mărțișoare de pus în piept, florile dar și mărțișoarele sub formă de brățară. Românii din mediul urban vor mai oferi în număr mare și bijuterii, dulciuri sau cosmetice/parfumuri.

Ca tendință, femeile preferă mărțișoarele sub formă de brățară, în timp ce bărbații se orientează mai mult către tradiționalele mărțișoare de pus în piept, dar și către flori sau bijuterii.

De Ziua Femeii, peste trei sferturi dintre orășeni vor oferi cadouri mamelor

Pentru români, ziua de 8 martie reprezintă ziua în care ne sărbătorim mamele, cea mai mare parte a orășenilor (76,0%) oferind cadouri mamelor lor cu acest prilej.

Mai mult decât atât, această zi este un bun moment pentru bărbați de a-și exprima dragostea față de soții sau iubite, peste 85% dintre aceștia intenționând să ofere cadouri partenerelor de viață cu ocazia Zilei Internaționale a Femeii.

La fel ca și în cazul cadourilor de 1 martie, și de 8 martie femeile vor dărui cadouri mai degrabă persoanelor din familia lor (mamele, bunicile), rudelor (soacrele, mătușile etc.) și prietenelor, în timp ce bărbații vor oferi cadouri de 8 martie mai degrabă femeilor cu care interacționează în mod curent, și anume iubita/soția și colegele/colaboratoarele de serviciu/partenerele de afaceri.

În privința tipurilor de cadouri oferite, florile rămân de departe în top, 73,2% dintre orășenii care intenționează să ofere cadouri de 8 martie optând pentru acestea.

Alte cadouri pe care locuitorii din mediul urban ar dori să le ofere sunt bijuteriile (40,1%), cosmeticele/parfumurile (30,9%), dulciurile (28,0%) sau obiectele meșteșugărești (25,0%).

La nivel declarativ, aproape jumătate dintre locuitorii din mediul urban vor sărbători ziua de 8 martie (mese, ieșiri în oraș etc.).

Ca tendință, în timp ce bărbații vor petrece alături de soții/iubite/mame/fiice etc., femeile se vor distra de 8 martie alături de prietene sau colege.

Peste jumătate dintre companiile/instituțiile din Romania vor oferi beneficii extrasalariale în perioada 1-8 martie

Din totalul locuitorilor din mediul urban care sunt în prezent angajați/salariați, peste jumătate (50,2%) au declarat că angajatorul lor va oferi cadouri/beneficii în perioada 1-8 martie, existând posibilitatea ca acest procent să crească, având în vedere că 16,9% dintre persoanele intervievate nu au știut / nu au aflat încă despre un posibil beneficiu extrasalarial la momentul desfășurării sondajului de opinie.

În cele mai multe cazuri, aceste cadouri/beneficii vor consta în flori, 64,3% dintre respondenții angajați într-o companie/instituție, în care se vor oferi beneficii extrasalariale, declarând că angajatorul lor va oferi astfel de cadouri.

Aproape o treime (28,6%) dintre angajatori vor oferi, de asemenea, zile libere, în timp ce 26,3% dintre ei vor oferi dulciuri.

Nu în ultimul rând, peste 20% dintre companiile/instituțiile care operează în mediul urban din România vor oferi anul acesta, cu ocazia zilelor de 1 și 8 martie, bani și/sau tichete cadou.

 

***

Studiul a fost realizat online, pe un eşantion reprezentativ la nivel naţional – urban, în perioada 17 – 20 februarie 2017.

Au fost intervievate 700 de persoane cu vârsta minimă de 18 ani.

Marja de eroare a studiului este de ±3,70%.

***

 

Notă pentru editori

MEDNET Marketing Research Center reuneşte unii dintre cei mai buni specialişti în domeniile cercetării de piaţă si statisticii. Beneficiind de bogata experienţă individuală a membrilor săi (peste 20 ani experienţă în domeniu), MEDNET Marketing Research Center îşi propune în primul rând să ofere servicii de o calitate ireproşabilă clienţilor săi şi să adapteze continuu instrumentele specifice cercetării de piaţă la cerinţele actuale ale economiei româneşti.  MEDNET Marketing Research Center este membru al ESOMAR (The World Association for Research Professionals) şi SORMA (Societatea Română de Marketing şi Cercetarea Opiniei Publice).

 

Persoana de contact MEDNET Marketing Research Center:

Camelia Tarău

Development Manager

0740076027

0212240677

camelia.tarau@romednet.com

 

Date de contact:
Pentru a avea acces la datele de contact ale acestui comunicat, te invitam sa iti inscrii un cont aici.


Galerie foto:


Cuvinte cheie:
1 Martie, 8 Martie, Martisor, cadouri


Comunicat publicat de: MEDNET Marketing Research Center (click penttu a vizualiza profilul)

Alte comunicate publicate de MEDNET Marketing Research Center
Vezi profilul MEDNET Marketing Research Center