BUGETUL ALOCAT SĂRBĂTORILOR DE IARNĂ ESTE DE 1.660,87 LEI

Conform datelor studiului „Cumpărăturile de Sărbători”, realizat de MEDNET Marketing Research Center în mediul urban (orașe mari +100.000 locuitori, orașe mijlocii 30.000 – 100.000 locuitori și orașe mici sub 30.000 locuitori), bugetul total (Crăciun și Revelion) alocat pentru Sărbători în acest an este estimat la 1.660,87 lei.

BUGETUL ALOCAT SĂRBĂTORILOR DE IARNĂ ESTE DE 1.660,87 LEI
Conform datelor studiului „Cumpărăturile de Sărbători”, realizat de MEDNET Marketing Research Center în mediul urban (orașe mari +100.000 locuitori, orașe mijlocii 30.000 – 100.000 locuitori și orașe mici sub 30.000 locuitori), bugetul total (Crăciun și Revelion) alocat pentru Sărbători în acest an este estimat la 1.660,87 lei.
Astfel, aproape trei sferturi dintre locuitorii din urban vor cheltui sume între 1.000 și 3.000 lei pentru Crăciun și Revelion, în timp ce 17,9% dintre aceștia vor avea la dispoziție o sumă mai mică de 1.000 de lei.
O parte semnificativă a bugetului pentru Sărbătorile de Iarnă va fi destinată cumpărării produselor alimentare și nealimentare. Astfel, locuitorii din urban vor cheltui, în medie, pentru produsele alimentare (carne, cozonac etc.) 649,25 lei, iar pentru cele nealimentare (haine, încălțăminte, cosmetice, ornamente etc.) 430,43 lei.
Mai mult decât atât, 564,69 lei este bugetul mediu alocat de aceștia pentru cadourile oferite celor dragi cu ocazia Sărbătorilor.
De altfel, respondenții care au ales să petreacă această perioadă călătorind vor plăti pentru aceste excursii 784,22 lei, iar pentru ieșile la restaurant / în oraș suma medie alocată va fi de 287,89 lei.

În orașele mari (+100.000 locuitori), suma medie alocată pentru Sărbătorile de Iarnă înregistrează un trend ascendent comparativ cu anii precedenți, bugetul mediu calculat pentru această categorie de orașe atingând o valoare de 1.698,81 lei.
Dacă în anul 2015 locuitorii orașelor mari intenționau să cheltuiască în medie 638,24 lei pe alimente, în 2016 bugetul mediu a înregistrat o ușoară creștere până la valoarea de 656,09 lei.
Pe de altă parte, în aceste orașe, față de alți ani când bugetul alocat produselor nealimentare (reprezentând îmbrăcăminte, încălțăminte, ornamente, cosmetice etc.) era în scădere, anul acesta se înregistrează o creștere până la valoarea de 440,22 lei.
Există și persoane care nu-și pot permite să cumpere de Crăciun sau Revelion tot ce și-ar dori, din cauza limitărilor financiare. Cele mai menționate produse au fost cele nealimentare, cele mai multe din categoria IT & Gadget-uri (computer, telefon, tabletă etc.), Electronice / Electrocasnice, Îmbrăcăminte / Încălțăminte etc.

În orașele mari, cei care se vor bucura de Sărbătorile de Iarnă mergând în excursii / călătorii, sunt dispuși să aloce un buget mai mic, comparativ cu anul 2015 (839,21 lei în 2016 și 1.008,46 lei în 2015).

Nici în ceea ce privește ieșirile la restaurant / în oraș, locuitorii orașelor mari (+100.000 locuitori) nu și-au mărit bugetul față de anul precedent (299,21 lei buget mediu în 2016, față de 337,92 lei în 2015).
În ceea ce privește bugetul alocat cadourilor, putem observa că de la an la an suma alocată de cei din orașele mari (+100.000 locuitori) este în creștere (577,22 lei în 2016, respectiv 512,75 lei în 2015).

Și anul acesta procentul celor care intenționează să ofere cadouri de Sărbătorile de iarnă (Crăciun și Revelion) se menține la peste 90.0%.
Cele mai căutate produse, pentru a fi oferite celor dragi de Sărbători, sunt articolele de îmbrăcăminte / încălțăminte. Alte cadouri populare vor fi cosmeticele / parfumurile, dulciurile și jucăriile. Cei care se vor bucura de aceste cadouri vor fi, în special, membri ai familiei: soț / soție, partener(ă), copii etc.

Anul acesta, puțin peste o treime dintre respondenții din mediul urban (orașe mici, mijlocii și mari) și-au exprimat intenția de a cumpăra brad natural de Crăciun. Cei mai mulți dintre respondenți (50.7%) dețin deja un brad artificial, în timp ce aproape 5.0% nu vor împodobi brad anul acesta.

În ceea ce privește Revelionul 2017, 80,9% dintre respondenți intenționează să-l petreacă în țară, în timp ce numai 2,0% vor pleca în străinătate, iar 4,0% dintre locuitorii din urban urmează să lucreze de Revelion.
Dintre cei care vor rămâne în țară de Revelion, 78,3% vor petrece alături de familie / prieteni, în propriile locuințe sau ale prietenilor, 11,4% vor merge la un restaurant / club, în timp ce 8.0% vor petrece într-o stațiune montană / balneară din România.
Procentul celor care vor ieși în aer liber (în Piața Centrală / Piața Universității etc.) la trecerea dintre ani este de 2,3%.

*** Studiul a fost realizat pe un eşantion reprezentativ la nivel național urban (orașe mici – sub 30.000 locuitori, orașe mijlocii – 30.000-100.000 locuitori, orașe mari – peste 100.000 locuitori) în perioada 23 – 28 noiembrie 2016. Au fost intervievate prin metoda CAWI (Computer Assisted Web Interviewing) 800 de persoane cu vârsta cuprinsă în intervalul 18 – 65 ani. Marja de eroare a studiului este de ±3,46%.
***
Notă pentru editori
MEDNET Marketing Research Center activează în domeniul cercetării de piaţă din anul 2000 şi reuneşte unii dintre cei mai buni specialişti în domeniile cercetării de piaţă si statisticii. Beneficiind de bogata experienţă individuală a membrilor săi (peste 20 ani experienţă în domeniu), MEDNET Marketing Research Center îşi propune în primul rând să ofere servicii de o calitate ireproşabilă clienţilor săi şi să adapteze continuu instrumentele specifice cercetării de piaţă la cerinţele actuale ale economiei româneşti. MEDNET Marketing Research Center este membru al ESOMAR (The World Association for Research Professionals) şi SORMA (Societatea Română de Marketing şi Cercetarea Opiniei Publice).
Persoana de contact MEDNET Marketing Research Center:
Camelia Tarău
Development Manager
0740076027
0212240677
camelia.tarau@romednet.com

Date de contact:
Pentru a avea acces la datele de contact ale acestui comunicat, te invitam sa iti inscrii un cont aici.


Galerie foto:


Cuvinte cheie:
buget, sarbatori, iarna, studiu, mednet, craciun, revelion, cadouri, brad, excursii, cheltuieli


Comunicat publicat de: MEDNET Marketing Research Center (click penttu a vizualiza profilul)

Alte comunicate publicate de MEDNET Marketing Research Center
Vezi profilul MEDNET Marketing Research Center