Optimizarea SEO pe intelesul tuturor: cum sa "impaci" asteptarile Google si ale utilizatorilor?

Optimizarea SEO este esentiala deoarece te va ajuta sa iti pozitionezi site-ul mai bine in Google. Insa cum poti sa iti optimizezi site-ul astfel incat sa multumesti atat vizitatorii/clientii, cat si pe Google? Si, cel mai important, cum te poate ajuta optimizarea SEO sa iti faci business-ul mai profitabil? In urma cu ceva timp, un important specialist SEO din SUA sustinea ca, daca nu stii regulile de baza ale optimizarii SEO, este ca si cum te-ai da cu parfum scump, fara insa a face dus si a te spala pe dinti. Sfaturile de mai jos se aplica atat novicilor in optimizarea SEO, cat si profesionistilor care optimizeaza site-uri de ani intregi.

Scopul optimizarii SEO nu este sa il pacalesti pe Google, ci sa creezi utilizatorului o experienta placuta de navigare si sa comunici clar intentiile site-ului, pentru ca Google sa il poata indexa in paginile cu cautari relevante. Imagineaza-ti ca site-ul tau este ca un tort : infrastructura, platforma/CMS-ul si continutul reprezinta blatul , iar optimizarea SEO este crema. Fara crema, un tort nu are gust. In mod asemanator, un site neoptimizat SEO nu te poate duce prea departe in mediul online.

In al doilea rand, trebuie sa tii cont de ce vor sa gaseasca motoarele de cautare. Google vrea sa gaseasca site-uri cat mai relevante pe care sa le afiseze utilizatorilor sai pe primele pozitii. Relevanta unui site este determinata de 4 factori: continut (titlurile, descrierile, textele de pe pagini), performanta (cat de bine si rapid se incarca site-ul tau), autoritate (ce alte site-uri fac trimitere catre al tau) si user experience (cat de usoara este navigarea si cat de mica este rata de respingere).

De asemenea, trebuie sa fii atent si la ce nu vor sa gaseasca motoarele de cautare. Google nu vrea sa gaseasca keyword stuffing (exces cuvinte cheie), link-uri cumparate (care nu au nicio valoare din punct de vedere al optimizarii SEO) si un user experience negativ (prea multe reclame sau o rata de respingere mare).

Un alt aspect foarte important de care trebuie sa tii cont este optimizarea pentru mai multe canale de comunicare: e-mail, Facebook, Twitter, YouTube, LinkedIn, Pinterest, etc. . Daca folosesti aceleasi cuvinte cheie pe toate aceste platforme, nu doar ca vei creste autoritatea brandului tau, ci ii vei si obisnui pe vizitatori/cumparatori sa caute aceste expresii in Google.

In ceea ce priveste domeniul web, se recomanda folosirea unui root domain (siteultau.ro/pagina) si nu a unui subdomeniu (pagina.siteultau.ro). De asemenea, ai grija ca, daca un utilizator tasteaza „siteultau.ro” in bara, sa existe un redirect care sa il duca pe „www.siteultau.ro”. In caz contrar, Google vede cele doua exemple drept site-uri diferite, iar acest lucru este negativ din punct de vedere al optimizarii SEO.

De asemenea, optimizarea SEO trebuie realizata si pentru dispozitive mobile si trebuie sa tina cont si de alte tipuri de continut, pe langa cel text, spre exemplu continutul video.

Totodata, desi importanta meta tagurilor a scazut, ele raman relevante si trebuie sa fie originale si unice de la o pagina sau sectiune a site-ului la alta.

In concluzie, ar trebui sa tii intotdeauna cont de optimizarea SEO si sa eviti tehnicile de black hat SEO. Fara optimizarea SEO, site-ul tau nu va avea o fundatie solida si nu te va putea ajuta niciodata sa iti realizezi obiectivele financiare.


Alte comunicate publicate de iAgency

Cum te poate ajuta o agentie SEO sa ocupi primele pozitii din Google?

Cele mai importante obiective de marketing online pot fi atinse doar in colaborare cu o agentie specializata in servicii care genereaza o serie de rezultate,…

Optimizarea SEO este vitala pentru orice business online in 2018

Daca ai un business online, optimizarea SEO nu este numai o investitie necesara, ci una care iti poate aduce cel mai ROI (return of investment).

3 aspecte importante ce tin optimizarea SEO a website-ului tau

Care sunt cele mai importante aspecte de care tin cont motoarele de cautare atunci cand ierarhizeaza website-urile? Cum ar trebui construit si optimizat un site…

Cum sa alegi agentia SEO potrivita conform specialistilor Google

In prezent, cautarile organice reprezinta 51% din traficul pe care business-urile online il primesc pe site-urile lor. Mai mult, se preconizeaza ca investitiile in servicii…

Ronexprim, peste 25 de ani de excelenta pe piata romaneasca de aparate de masura si control

Ronexprim este, inca din 1991, o prezenta constanta pe piata romaneasca de aparate de masura si control, echipamente de cantarire electronica si echipamente analitice de…
Vezi profilul iAgency