Surse de informatii pentru tineri

Viteza mare a distributiei a informatiilor pe Internet, in comunitate cu oportunitatile pe care le deschide reteaua globala, determina necesitatea cercetarii blogului ca fenomen separat. Blogul este utilizat cel mai active, de tinerii implicati in mod real in realitatea virtuala. Tineretul este cel care foloseste la maximum toate noutatile din domeniul tehnologiilor digitale, fiind un exemplu pentru grupurile de varsta mai inaintata si acele categorii de populatie care nu au avut timp sa se obisnuiasca cu lumea virtuala.
Jurnalele obisnuite pe hartie trec treptat in uitare, motivul fiind capacitatile tot mai mari ale blogurilor online. Cu ajutorul acestora, un tanar nu numai ca poate invata sa-si exprime gandurile, ci sa le si impartaseasca – daca nu cu intreaga lume, cel putin cu prietenii sai si colegii de clasa.
Exista diverse surse mass-media cum ar fi, blogurile si radioul, de unde tinerii primesc in mod regulat informatii. Si, aceste informatii au grade diferite de precizie, sunt de o calitate diferita si, in multe cazuri, sunt subiective.
Blogul ca sursa de informatii
Blogul este o sursa remarcabila de informatii pentru orice persoana. Aceasta este o modalitate unica de a obtine informatii interesante, si, de multe ori informatii de proiectare, deoarece blogger-ul nu-si alimenteaza pagina cu material mediocru, uscat si lipsit de interes. Temele si tipurile de informatii sunt elemente pur individuale, pentru ca cineva este interesat de sport, altcineva de politica, iar alte persoane de arta.
Radioul ca sursa de informatii
Acestea este cel de-al doilea mijloc comun de informatii pentru tineri, si, nu numai pentru tineri, ci pentru multe generatii. Un radio online permite transmiterea rapida a informatiilor pe distante nelimitate, iar semnalul este receptionat la momentul transmiterii sau cu o mica intarziere, in functie de distante. Prin urmare, informatiile se difuzeaza rapid, mesajul ajungand aproape instantaneu si la momentul evenimentului, ceea ce, in principiu, nu poate fi atins in presa.

Bloguri
Pentru tineretul modern, nevoia de cunoastere este una dintre principalele necesitati. Tinerii experimenteaza o foame de informatie uriasa si consuma cu nerabdare fluxurile media in cautarea:
• cunostintelor,
• modelelor,
• divertismentului,
• comunicarii etc.
Deci, complexul bloguri pentru tineri, este un mediu angajat, iar principala sursa de intelegere a lumii din jurul lor, este de fapt un fel de interfata a realitatii.

In acelasi timp, tinerii sunt consumatori activi nu doar de informatii, ci si de produse si servicii. Si consumul pentru ele, este in primul rand un act de auto-exprimare, si nu o actiune functionala. In consecinta, mediul media nu este doar un loc in care tinerii petrec mult timp, ci spatiul in care se desfasoara in cea mai mare parte, toate procesele de comunicare. Prin urmare, sursele de informatii pentru publicul tanar, este complexul blogur.

Experienta in dezvoltarea retelelor globale deschise, in special bloguri, ne permite sa vorbim despre inceputul unei noi ere in dezvoltarea instrumentelor si a sistemelor de procesare a informatiilor. In astfel de retele, utilizatorul tanar se percepe pe sine si este perceput de altii ca o componenta integrala a unei singure comunitati de informatii.



Comunicat publicat de: Derme (click pentru a vizualiza profilul)