Pericolele statului pe scaun pentru perioade lungi de timp

Traim intr-o perioada in care statul pe scaun ne ocupa o mare parte din zi, dar oare suntem constienti de consecintele acestui simplu fapt? Un grup de cercetatori americani afirma ca “statul pe scaun este la fel de nociv ca fumatul”. Haideti sa examinam efectele unui stil de viata sedentar.

Boli de inima

Stiati ca oamenii care muncesc la birou sunt de doua ori mai predispusi la boli cardiovasculare decat cei care au joburi unde sunt nevoiti sa stea in picioare? Atunci cand stam jos, muschii ard mai putine grasimi iar sangele circula mult mai greu decat ar trebui.

Diabetul

Atunci cand stam prea mult jos, ponderea zaharului in sange creste iar acest fapt duce la o dublare a riscului aparitiei diabetului. Din fericire, daca tii minte sa te ridici o data la jumatate de ora si sa faci catusi de putina miscare, organismul tau va fi mai putin predispus la majoritatea bolilor care apar din cauza sedentarismului.

Cancerul la colon

Oamenii care isi petrec majoritatea zilei stand jos risca sa faca cancer la colon datorita nivelului crescut de insulina care incurajeaza dezvoltarea tumorilor. O plimbare prin birou si cateva exercitii de intindere ajuta la scaderea insulinei iar statul in picioare dupa o masa copioasa scade nivelul zaharului in sange. Ai grija sa stai cat mai activ si organismul tau iti va fi recunoscator.

Suprasolicitarea pancreasului

Dupa cum am discutat mai sus, statul pe scaun incurajeaza productia insulinei, insa care organ produce aceasta substanta? Pancreasul, desigur! Eliberarea in exces a insulinei este nociva pentru pancreas deoarece statul pe scaun in sine nu este un fapt natural, ci este o “inventie” relativ noua.

Obezitatea

Arzi cu 30% mai multe calorii atunci cand stai in picioare, iar enzimele responsabile cu arderea grasimilor la nivelul abdomenului sunt inhibate atunci cand stai pe scaun.

Tensiune la nivelul gatului si al umerilor

Durerea si tensiunea musculara apare datorita posturii incomfortabile in care stam pentru perioade indelungate de timp, de multe ori fara sa ne dam seama. Pozitia pe care o avem la birou are consecinte asupra posturii noastre din timpul mersului. Poate deveni greu sa tinem umerii drepti, mai ales daca nu practicam un sport.

Coloana vertebrala rigida

Atunci cand activitatea fizica este o parte din viata noastra de zi cu zi, discurile dintre vertebre se expandeaza si se contracta, mentinandu-se o circulatie sanatoasa de oxigen, sange si nutrienti. Atunci cand nu facem miscare si stam jos la birou, acesti nutrienti esentiali nu ajung la coloana iar colagenul se intareste in jurul tendoanelor si ligamentelor.

Claritate mentala redusa si dificultate in a te concentra

Atunci cand esti sedentar pentru perioade lungi de timp, totul devine mai lent, chiar si activitatea neuronala! Nu e nicio mirare ca miscarea sporeste circulatia sangvina iar cantiatea de sange si oxigen care ajunge la creier este ridicata.

Degradarea musculara

Cele mai evidente efecte asupra muschilor le putem constata in zona abdominala si pe picioare. Statul pe scaun face ca muschii din aceste zone sa nu fie folositi si, drept consecinta, sa scada in folum si rezistenta. Dezvoltarea acelei burti specifice datorita muschilor abdominali nefolositi si dificultati in a-ti mentine echilibrul sunt lucruri de care trebuie sa fii constient atunci cand jobul tau sau activitatea ta zilnica implica stat pe scaun pentru perioade lungi. Din pacate, degradarea musculara poate avea loc si in cazul persoanelor ce sufera de dizabilitati locomotorii, fapt ce ingreuneaza mult deplasarea. In acest caz, folosirea unui cadru de mers sau, in cazuri mai grave, un scaun cu rotile reprezinta solutii optime de evitare a degradarii musculare.

Deci, care este concluzia? Incearca sa te misti cat mai mult posibil. Nu doar ca vei fi mai sanatos, ci te vei si simti mai sanatos. Cu toate acestea, efectele statului pe scaun nu pot fi combatute total doar ridicandu-te de pe scaun. Practicarea unui sport este esentiala in zilele noastre, atat pentru sanatatea fizica cat si pentru cea mentala. Asa ca nu mai sta pe ganduri.. inscrie-te la fotbal, arte martiale, tenis, dansuri.. orice care presupune miscare.



Comunicat publicat de: Andreea (click penttu a vizualiza profilul)

Alte comunicate publicate de Andreea

Ce este un parfum arabesc si cand il aplici?

Cultura araba si-a lasat amprenta asupra pietei internationale de parfumuri inca din cele mai vechi timpuri. Parfumurile arabesti sunt celebre pentru mirosul aparte, de multe…

Top 5 mancaruri afrodisiace

Ciocolata Fie ca este vorba de Ziua Indragostitilor sau o aniversare de cuplu, cu o ciocolata nu poti da niciodata gres cand vine vorba de…
Vezi profilul Andreea