O perspectivă optimistă pentru educația digitală

Săptămâna trecută a marcat un moment semnificativ prin desfășurarea la București a Forumului Global OCDE (Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică) privind Viitorul Educației și al Competențelor 2030, organizat în cooperare cu Ministerului Educației.
ECDL Romania a găzduit vizita de studiu a unei delegații internaționale de participanți la Forumul Global OCDE, care au avut ocazia să vadă modul în care utilizăm tehnologii de vârf, precum inteligența artificială, imprimarea 3D sau robotica, în cadrul programelor dezvoltate de compania noastră. Discuțiile s-au concentrat pe importanța standardelor calitative pentru o digitalizare eficientă.

Forumul Global  a inclus în agenda sa pentru participanții din statele membre ale OCDE și cunoașterea unor experiențe din România în domeniul tematicii reuniunii. În acest context, experiența ECDL Romania a fost considerată relevantă prin abordările inovatoare și identificarea unor bune practici în educația digitală, care integrează tehnologii actuale, precum inteligența artificială, imprimarea 3D sau robotica.

Reprezentanți ai mediului de afaceri și academic din România (Asociația Oamenilor de Afaceri din România (AOAR), Universitatea Politehnică și Academia de Studii Economice București), alături de participanți la Forumul Global OCDE și reprezentanți ai Ministerului Educației, au discutat necesitatea competențelor digitale relevante, într-o lume tot mai conectată tehnologic. A fost evidențiată importanța colaborării între sectorul public și cel privat pentru democratizarea accesului la educația digitală de calitate și  adecvarea anticipativă la cerințele pieței muncii.

Participanții au  formulat opinii favorabile existenței unor standarde care să certifice calitatea programelor de formare, ca o condiție implicită a unei strategii de digitalizare de succes. În plus, aceștia au fost de părere că trebuie depășită frica generală de o evaluare realistă și riguroasă a competențelor digitale, componentă esentiala în obținerea și măsurarea rezultatelor dorite. Discuțiile au avut, între altele, ca referință programul ICDL – The Digital Skills Standard pentru stabilirea unor repere internaționale de certificare a competențelor digitale.

„Suntem onorați să primim o delegație atât de prestigioasă și să împărtășim experiențele noastre în promovarea competențelor digitale și a inovației în educație. România se află într-un punct crucial, în care trebuie să aleagă între a urma un drum clar, bazat pe standarde de calitate și eficiență, și riscul unor intervenții izolate, poate unele superficiale și neperfomante, care nu vor conduce spre digitalizarea ce poate face diferența în favoarea competitivității. Vizita din cadrul Forumului Global confirmă direcția eforturilor noastre constante pentru pregătirea viitoarei generații de profesioniști digitali.” – Irinuca Văduva, General Manager, ECDL Romania.

ICDL – The Digital Skills Standard este  noua identitate de brand a celui mai răspândit standard de certificare a competenţelor digitale, cunoscut local doar ca ECDL până recent.

ECDL Romania, Operatorul National al licenței ECDL/ ICDL, continuă să joace un rol esențial în promovarea competențelor digitale pentru noile tehnologii și a alfabetizării digitale, contribuind astfel la dezvoltarea personală și profesională în România.

ICDL Foundation este o organizație internațională dedicată dezvoltării standardelor de competențe digitale la nivelul forței de muncă, în educație și la nivelul societății în general.

Date de contact:
Pentru a avea acces la datele de contact ale acestui comunicat, te invitam sa iti inscrii un cont aici.


Galerie foto:


Cuvinte cheie:
ECDL, ICDL, competente digitale, inteligenta artificiala, printare 3D, robotica, OCDE, OECD, Ministerul Educatiei, ECDL Romania, Forum, educatie, AI, educatie digitala, digitalizare, standard


Comunicat publicat de: ECDL ROMANIA (click pentru a vizualiza profilul)

Alte comunicate publicate de ECDL ROMANIA

Chiar si in austeritate, educatia digitala nu poate fi amanata

Sfarsitul verii aduce o realitate incomoda pentru scoala romaneasca: austeritatea pune sub presiune un sistem educational deja fragil. Dar in acest context complicat, digitalizarea nu…

Doar 2,78% dintre IMM-urile din România folosesc AI. Platforma GhidAI.ro le ajută să recupereze terenul pierdut în cursa digitalizării.

România se confruntă cu un decalaj digital îngrijorător în rândul întreprinderilor mici și mijlocii (IMM), în ciuda infrastructurii de conectivitate solide. Conform raportului Comisiei Europene…

Inteligența Artificială intră în școlile din România prin 3DUTECH

20 de licee devin hub-uri AI, iar elevii din toată țara sunt invitați să participe la Concursul Național 3DUTECH 2025. Profesorii și elevii dintr-o rețea…

ECDL Romania implementează tehnologii de inteligență artificială avansate pentru a revoluționa procesul de invățare și certificare

Într-o inițiativă de a transforma educația digitală și a asigura pregătirea adecvată a elevilor, profesorilor, funcționarilor publici și angajaílor din companii, ECDL Romania, liderul național…

ECDL/ ICDL - Educație Digitală de Top: Beneficii pentru Școală, Elevi și Profesori

O nouă perioadă școlară a început, și odată cu aceasta, ne concentrăm asupra unei priorități deosebit de importante: educația digitală. Cu tehnologia în continuă evoluție,…
Vezi profilul ECDL ROMANIA