O echipă de liceeni din București va participa la finala globală a competiției Social Innovation Relay

Reprezintă antreprenoriatul social o componentă importantă a economiei viitorului? Este timpul ca tânăra generație să caute mereu soluții la problemele sociale? Un exemplu de bună practică este proiectul unei echipe de liceeni – OilCollect – care va participa în iunie, la finala globală a competiției Social Innovation Relay (SIR) și va concura cu elevi din celelalte 12 țări implicate în proiect .

Cei patru elevi de la Colegiul Național I. L. Caragiale din București, coordonați de profesoara Mihaela Găvănescu, au câștigat finala națională a competiției, realizând un prototip de container special, portabil, în care uleiul uzat poate fi colectat și apoi transportat într-un spațiu pentru prelucrare în vederea reutilizării. Ideea tinerilor ia în considerare problema uleiului alimentar uzat care are un impact puternic poluant asupra mediului și nevoia de a trăi într-un mediu mai curat și de a-i determina pe oameni să facă schimbări în comportamentul lor.

”Implicarea mea ca voluntar la competiția Social Innovation Relay mi-a dat încredere că generația ce vine din urmă este capabilă să aducă îmbunătățiri sustenabile planetei noastre, că sunt conștienți de importanța acestui subiect și au curajul să aibă inițiativă. M-a impresionat agilitatea elevilor și capacitatea lor de absorbție, e interesant cum doar ghidându-i puțin ei devin capabili de elaborarea unor planuri complexe de dezvoltare socială. Aștept cu nerăbdare să văd cum vor evolua aceste proiecte și ce idei vor mai apărea pe viitor.” – spune Anca Bobe, Business Analyst la NN şi consultant voluntar Social Innovation Relay

Proiectul OilCollect a fost selectat, după mai multe etape din cadrul competiției Social Innovation Relay, derulate la nivel local și național și după mentoratul oferit de voluntarii NN România. Tinerii au reușit să impresioneze juriul prin creativitate, utilizarea inteligentă a tehnologiei și motivația de a se implica într-o problemă curentă a comunității, identificând o soluție fezabilă.

”Prin participarea la acest proiect, am reușit să ne maturizăm și am învățat să avem responsabilități, cu ajutorul îndrumărilor și informațiilor primite de la coordonatoarea noastră și al consultantului voluntar care ne-a fost mentor. Avem încredere că vom reuși să contribuim la rezolvarea problemelor generate de poluare în România.” – au mărturisit membrii echipei OilCollect

Proiectul Social Innovation Relay (SIR) le oferă liceenilor (15-19 ani) accesul la experienţă practică și expertiză antreprenorială, ajutându-i să identifice probleme sociale actuale și schimbări pe care le pot genera în comunitate. Competiția îi provoacă pe elevi să gândească în echipă, colaborând cu mentorii NN, și să formuleze soluţii viabile pentru rezolvarea unor probleme sociale reale din comunitate, în diferite domenii. Pe parcursul anului școlar 2018-2019, proiectul educațional SIR a implicat, la nivel național, 127 profesori și 4071 elevi din 136 licee din toată țara.

Informații pentru editori

Despre Junior Achievement România

Junior Achievement România este o organizaţie non-profit, având ca misiune dezvoltarea în România a programelor internaţionale JA de educație antreprenorială, economică, financiară, orientare profesională, sănătate şi viaţă activă şi dezvoltarea abilităţilor pentru viaţă. 40 de ţări din Europa şi peste 100 de ţări din toată lumea derulează programele JA. În România, acestea sunt urmate de peste 200.000 de elevi și 4.200 profesori din 1.831 de şcoli publice, prin parteneriatul cu Ministerul Educaţiei Naţionale şi cu susţinerea financiară a comunităţii de afaceri.

Web: www.jaromania.org

 Despre NN România

NN (www.nn.ro) este prima companie internațională de asigurări de viaţă care a intrat pe piaţa din România, în 1997, şi, de peste 11 ani, activează şi în piaţa pensiilor private. Prin activitatea sa de business și investiţiile în societate, NN îşi propune să genereze schimbări pozitive în viețile oamenilor, sprijinindu-i să creeze premisele unui viitor mai bun pentru ei și cei dragi lor. NN identifică soluții care răspund problemelor actuale ale societății și contribuie la implementarea acestora ori de câte ori are ocazia împreună cu parteneri din sectorul non-profit. Mai concret, susținem inițiative importante care au ca scop crearea de oportunități economice pentru tineri și pentru familii defavorizate, dar şi accesul la educaţie şi servicii medicale pentru cei mai vulnerabili dintre noi.

 

Date de contact:
Pentru a avea acces la datele de contact ale acestui comunicat, te invitam sa iti inscrii un cont aici.


Galerie foto:


Cuvinte cheie:
SIR, Social Innovation Relay, antreprenoriat social, OilCollect


Comunicat publicat de: Junior Achievement România (click pentru a vizualiza profilul)

Alte comunicate publicate de Junior Achievement România

Peste 900 de elevi din 18 localități, mai pregătiți din punct de vedere rutier prin intermediul programului DRUM SIGUR – ABCdar Rutier

• 934 de elevi de școală primară din 18 localități au participat în acest an la programul DRUM SIGUR – ABCdar Rutier, dezvoltat de Junior…

800 de liceeni din București, Cluj și Timiș descoperă cum se pot pregăti pentru Profesii digitale

800 de elevi, din 19 licee din București, Cluj și Timiș, au participat la cea de-a doua ediție a proiectului de orientare profesională Profesii digitale,…

Elevii și studenții antreprenori, premiați la Gala JA Hall of Fame – Investește în Educație!®

Junior Achievement (JA) România a premiat, în cadrul Galei JA Hall of Fame – INVESTEȘTE ÎN EDUCAȚIE!®, pe scena Ateneului Român, start-up-urile câștigătoare în finala…

Opt licee au primit finantari in cadrul competitiei „Sustin educatia financiara in comunitatea mea” organizata de Junior Achievement (JA) Romania si Raiffeisen Bank

• Peste 24.000 de liceeni din 124 de licee au participat la competitia „Sustin educatia financiara in comunitatea mea”. • Colegiul Andronic Motrescu din Radauti…
Vezi profilul Junior Achievement România