Elevii pot deveni liderii sustenabilității în școli. ASAP lansează un nou apel pentru ambasadori și anunță un parteneriat cu Fundația Calea Victoriei

ASAP – programul național care promovează reducerea plasticului și colectarea separată în școlile din România – lansează apelul pentru generația a patra de ambasadori. Inițiativa se adresează elevilor care, în anul școlar 2025–2026, vor fi în clasa a X-a sau a XI-a, studiază într-o școală înscrisă deja în programul ASAP și nu au mai fost ambasadori ASAP în edițiile anterioare.

Înscrierile sunt deschise în perioada 1 – 28 septembrie, printr-un formular disponibil aici.

Elevii selectați vor deveni parte dintr-o rețea națională de tineri implicați în schimbarea obiceiurilor de consum și colectare a deșeurilor în mediul educațional. De această dată, noutatea constă într-un parteneriat cu Fundația Calea Victoriei, prin care ambasadorii vor avea acces gratuit la o serie de cursuri susținute de profesioniști din domeniul comunicării, educației non-formale și culturii urbane.

Atelierul de vorbire în public, coordonat de Matei Iosipescu, trainer și antreprenor, îi ajută pe adolescenți să își controleze emoțiile și să comunice convingător în fața unui public. Acesta începe în 6 octombrie 2025 și este urmat, din 11 noiembrie, de un curs de fundraising, susținut tot de Matei Iosipescu, care explorează cum pot fi construite campanii cu sens, folosind strategii de mobilizare și susținere a cauzelor sociale.

Din 26 noiembrie, elevii vor putea participa la un atelier practic de debate cu Andreea Neagu, doctorand în filosofie, expert în comunicare, formator acreditat ANC, lector asociat la Institutul de Studii Financiare. Împreună vor învăța cum să susțină opinii argumentat și cu respect față de interlocutor. Andreea Neagu va coordona, începând cu 8 ianuarie 2026, și cursul de gândire critică, ce le oferă tinerilor instrumente pentru a analiza informațiile cu discernământ și claritate. Ultimul din serie este cursul de storytelling cu Julia Nagy, jurnalist de TV și radio cu 20 de ani de experiență, care aduce în prim-plan tehnici narative eficiente, utile în discursuri, campanii și comunicare autentică. Cu start pe 3 februarie 2026.

 

Și ambasadorii ASAP din generația actuală, 2024–2025, au avut ocazia să participe la o serie de cursuri susținute de Fundația Calea Victoriei, precum atelierele de vorbire în public sau de dezbatere, organizate într-un format pilot. Colaborarea se desfășoară însă acum printr-un program extins de formare, pe tot parcursul anului școlar următor.

Ne bucurăm enorm că putem să le oferim elevilor și o serie de cursuri interesante prin parteneriatul cu Fundația Calea Victoriei, un plus valoros adus programului nostru. Cursurile alese completează perfect misiunea ASAP: nu doar să schimbăm obiceiuri legate de mediu, ci și să formăm tineri pregătiți să comunice, să argumenteze, să propună și să inspire în comunitățile lor. Vorbim despre competențe esențiale pentru orice lider – de la gândire critică și vorbire în public, la capacitatea de a convinge și de a spune povești care contează”, a precizat Mihaela Tutunaru, coordonator al programului ASAP.

Programul ASAP este cunoscut pentru eforturile sale de a construi o cultură a reciclării în școlile din România. Participarea ca ambasadori în programul ASAP le oferă tinerilor ocazia de a lucra în mod direct la proiecte care vizează sustenabilitatea în școlile lor și de a învăța cum să-și dezvolte ideile, să le comunice eficient și să mobilizeze comunități.

Toate detaliile despre program, pe site-ul oficial asap-romania.ro sau pe paginile de social media, Instagram și Facebook.

 

***

Parteneri media: Rock FM.

Organizație parteneră: Ambasada Sustenabilității în România.

 

***

Despre ASAP România

ASAP (Armata Selectării Atente a Plasticului) este un program de responsabilitate socială inițiat de Fundația The Institute, care urmărește să genereze schimbare în comportamentul adolescenților față de plastic, de la utilizare la colectare separată și reciclare. Obiectivul ASAP este acela de a contribui activ la promovarea educației pentru mediu în rândul publicului țintă și de a crea cea mai mare infrastructură unitară pentru colectarea separată a deșeurilor în vederea reciclării în toate școlile din România. În prezent, programul e activ în peste 1.700 de școli din 36 de localități și municipii reședință de județ din România, informațiile despre colectare separată și reciclare ajungând la peste 600.000 de elevi din ciclurile preuniversitare.

 

ASAP este un program susținut de Lidl România, care contribuie la obiectivele strategiei REset Plastic a Grupului Schwarz, din care retailerul face parte. Strategia REset Plastic cuprinde cinci zone de acțiune – de la evitarea folosirii plasticului în ambalaje și regândirea designului acestora, la reciclare și acțiuni de ecologizare, până la inovare și educare în domeniu.


Alte comunicate publicate de Story District

10 perspective despre sustenabilitate semnate de tineri designeri. Câștigătorii burselor ASAP RegenZ expun la DIPLOMA Show 2025

Peste 80 de proiecte înscrise, un juriu format din trei profesioniști de renume și 10 lucrări câștigătoare care conturează stilul unei noi generații de creatori.…

Din nou în acțiune: eroul reciclării prinde viață în ediția a șasea a concursului BANDA ASAP

ASAP România deschide înscrierile pentru ediția a șasea a concursului BANDA ASAP, organizat în parteneriat cu Festivalul Animest, și îi provoacă, de această dată, pe…

Kitul Digital ASAP 2025 pentru „Săptămâna Verde”: ediție nouă cu jocuri originale, disponibil gratuit

Lecțiile despre protecția mediului devin mai interactive și mai atractive pentru elevi: ASAP România lansează un nou Kit Digital pentru „Săptămâna Verde”, pus gratuit la…

O șansă unică pentru artiștii multidisciplinari din România: proiectul „Transcendent Renaissance – Emerging Talents” deschide porțile către o rezidență internațională în cadrul World Stage Design 2025

Apel deschis pentru creatorii inovatori: proiectul „Transcendent Renaissance – Emerging Talents” deschide porțile către o rezidență internațională care va marca cariera celor selectați! Începând de…

Și anul acesta, sustenabilitatea a fost în trend la Electric Castle - 12.000 mii de participanți au descoperit ASAP Recycling Park, un proiect derulat în parteneriat cu Lidl România

Timp de 5 zile pline de energie, din 16 până în 20 iulie, domeniul Castelului Bánffy din Bonțida a însemnat mai mult decât muzică –…
Vezi profilul Story District